Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Mimarlık Eğitimi İçin Dijital Portfolyo Sistemi Model Araştırması; MSGSÜ Mimarlık Eğitimi Örneği
dc.contributor.author | Koçyiğit, Rifat Gökhan | |
dc.contributor.author | Arpacıoğlu, Ümit | |
dc.contributor.author | Sayın, Tolga | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Abdullatif | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T08:00:25Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T08:00:25Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6113 | |
dc.description.abstract | Gelişen dijital tasarım ve iletişim olanakları mimarlık eğitim yöntemlerini ve ders çıktılarını etkilemektedir. Mimarlık eğitiminin doğasında yer alan görsel ağırlıklı ders çıktıları bilgisayar ortamında hazırlanmakta, sunulmakta ve saklanmaktadır. Bu durum; mimarlık eğitimi için bir yandan geleneksel yöntemlerle denetimi güç bir ortam yaratırken, bir yandan da öğrenci, öğretmen, akademisyen ve idareciler için yeni olanaklar sunmaktadır. Gelişmeleri yakından takip eden mimarlık okulları, eğitim çıktılarını dijital sistemler üzerinden toplamakta, arşivlemekte ve giderek de tüm eğitim sistemini bu yolla bir bütün olarak takip edip denetleyebilmektedir. Projemizde, dijital portfolyoların eğitimde kullanılmaya nasıl başlandığını ve geliştiğini ortaya koymakta, portfolyo ve dijital portfolyo kavramlarını irdelemekte ve farklarını göstermektedir. Dijital portfolyonun kullanım alanlarını, türlerini ve sınıflandırılması yapılmaktadır. Türkiye’de dijital portfolyo kullanımı ile ilgili yapılmış çalışmalara değinilmektedir. Dijital portfolyoların güçlü ve zayıf yanları, riskleri ve potansiyelleri tartışılmaktadır. Çalışma mimarlık eğitimi için dijital portfolyo sistem modeli önermektir. Bu doğrultuda çalışmada, dijital portfolyo sistemleri değerlendirme kriterlerinden bahsedilmektedir. Bununla birlikte, dijital portfolyoların daha iyi anlaşılması ve önerilen modelin planlaması için Moodle, Mahara, PebblePad ve Watermark sistemleri irdelenmekte ve anlatılmaktadır. Bu kapsamda, önerilecek model mimarlık eğitiminde kullanılması planlandığı için mimarlık eğitimi özelinde dijital portfolyo irdelenmektedir. Mimarlık eğitiminde dijital portfolyonun öneminden bahsedilerek, mimarlık eğitimi programı bileşenleri irdelenmektedir. Modele rehberlik etmesi amacıyla literatürde mimarlık eğitiminde dijital portfolyo örnek kullanımları ve bunların eleştirilerine yer verilmektedir. Mimarlık eğitiminde dijital portfolyo kullanımının güçlü ve zayıf yanları, riskleri ve potansiyellerine değinilmektedir. Ayrıca çalışma dijital portfolyo sisteminin seçimi, nerede ve ne amaçla kullanılacağı, uygulanması için dikkat edilmesi gereken noktalar konusunda da rehberlik etmektedir. Bu doğrultuda, mimarlık eğitimi için önerilen dijital portfolyo modeli öğrenme, vitrin, değerlendirme ve akreditasyon olmak üzere 4 temel kullanım içerisinde ele alınmaktadır. Geliştirilen model; bu kullanımların tamamına cevap verebilmektedir. Böylece dijital portfolyo modeli mimarlık eğitimini öğrenme kullanımıyla desteklemekte, değerlendirme kullanım modeliyle öğrenme sürecini ve sonuçlarını değerlendirmekte ve bunun için değerlendirme listeleri ve anketler tasarlamaktadır. Akreditasyon kullanımıyla mimarlık eğitimi ve değerlendirme sonuçlarını akreditasyon raporlaması için arşivlemektedir. Vitrin kullanımıyla öğrencilerin çalışmalarını sunmalarına, dijital portfolyo sistemi içerisinde tasarlamalarına ve dış paydaşlarla paylaşmalarına yardımcı olmaktadır. Önerilen dijital portfolyo modelinin kullanımları algoritmik akış şemaları ile desteklenmektedir. Son olarak incelenen veriler ve sahip olunan bilgiler göz önünde bulundurularak, önerilen dijital portfolyo modelinin değerlendirme kullanımı ile MSGSÜ Mimarlık Eğitimi özelinde öğrenci performansı değerlendirme modeli üzerine bir çalışma yapılmaktadır. Bununla öğrencinin strateji belirlemelerine ve kariyer planlamasına yardımcı olması hedeflenmektedir. Tasarlanan model, bu kullanımı ile öğrencinin öz değerlendirme yapması, yeteneklerini görmesi, kendine hedef koyması ve hedefleri (akademik ya da mesleki) doğrultusunda vitrininde çalışmalarını sergilemesine olanak vermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | MSGSÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü | en_US |
dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Mimarlık eğitimi | en_US |
dc.subject | Dijital portfolyo | en_US |
dc.subject | Öğrenme ve değerlendirme | en_US |
dc.subject | Akreditasyon | en_US |
dc.subject | Öğrenci performansı | en_US |
dc.title | Mimarlık Eğitimi İçin Dijital Portfolyo Sistemi Model Araştırması; MSGSÜ Mimarlık Eğitimi Örneği | en_US |
dc.type | report | en_US |
dc.department | Fakülteler, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü | en_US |
dc.identifier.issue | Proje Numarası ve Türü 2020-02 / A Türü Proje | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Raporları [81]
Scientific Research Projects (BAP) Reports