Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilge, F. Zeynep
dc.date.accessioned2022-06-08T18:36:23Z
dc.date.available2022-06-08T18:36:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.684026
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVek5UTXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/613
dc.description.abstractMusic and drama are known to have a close relationship since the birth of Greek tragedy. This study suggests that Opheliauses songs and singing as an alternative language in communicating her emotions. In IV.v, which is also referred to asOphelia’s mad scene, she comments upon her personal experiences concerning her relationship with Hamlet and the deathof her father Polonius through singing. This paper aims at displaying the reason why Ophelia requires a different mode ofcommunication other than verbal language. After discussing the submissive and silent role that is attributed to Ophelia inHamlet, the fragments of songs she sings in IV.v are analysed through a close reading of the text. While investigating whatthese songs indicate in this particular context, musical conventions of Shakespeare’s time are also discussed.en_US
dc.description.abstractMüzik ve tiyatronun antik Yunan tragedyasının doğuşundan bu yana yakın ilişki içinde oldukları bilinmektedir. Bu çalışma Ophelia’nın duygularını karşı tarafa iletmek için şarkıları ve şarkı söylemeyi alternatif bir dil olarak kullandığını iddia etmekte. Ophelia’nın delilik sahnesi olarak da tanımlanan IV. Perde V. Sahne boyunca Ophelia, Hamlet ile olan ilişkisine ve babası Polonius’un ölümüne ilişkin deneyimlerini şarkılar aracılığıyla yorumlar. Bu makale Ophelia’nın neden sözlü dile alternatif bir dil kullanmaya ihtiyacı olduğunu gözler önüne sermeyi amaçlamaktadır. Hamlet oyununda Ophelia’ya yüklediği itaatkar ve sessiz rolün tartışılmasının ardından Ophelia’nın IV. Perde V. Sahnede söylediği şarkılar yakın okuma tekniğiyle incelenir. Bu şarkıların söz konusu bağlamda ne anlama geldiklerinin incelenmesi sürecinde Shakespeare’in dönemindeki müzikal uzlaşımlar da tartışılmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title"HER SPEECH IS NOTHING": THE COMMUNICATIVE FUNCTION OF SONGS IN OPHELIA’S MAD SCENEen_US
dc.title.alternative"SÖZLERİNDE BİR ANLAM YOK": OPHELİA’NIN DELİLİK SAHNESİNDEKİ ŞARKILARIN İLETİŞİMSEL İŞLEVİen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.684026
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage116en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRVek5UTXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster