Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Özkal Barış
dc.date.accessioned2022-06-08T18:36:27Z
dc.date.available2022-06-08T18:36:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7456/10901100/004
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVMk56azFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/617
dc.description.abstractYeninin ve özelin arandığı her düzlemde olduğu gibi eğitim de tasarlanabilir bir bilinmeyendir. Eğitimin tasarlanmasıyla eğitimin nasıl bireyler tasarlayacağına dair bir üst hedef koyabilmek ve bu hedefe tasarımın amacına uygun adımlarla ulaşabilmek mümkün olacaktır. Eğitimi tasarlanamaz hale getirmek, eğitimi bir sosyolojik yapı olarak inşa edip kullanan ortodoksanın yaşam aracıdır. Her yeninin bir öncekini devirerek ilerlediği yenilenme akışına ekoller, akımlar, usuller, prensipler aracılığıyla tırnaklarını geçirerek tutunmaya çalışanlar için eğitim zaten tasarlanmış ve kutsal sonuna ulaşmıştır. Bu ilişkiler sisteminin belki de en kabul edilemeyeceği saha ise tasarım eğitimidir. Tasarımeğitimi, tasarlama eyleminin özü gereği ortodoksanın kalıplarına değil, kaynağı birey olan bir varlık inşa ve ifade zeminin çeşitliliğine muhtaçtır.en_US
dc.description.abstractEducation is an unknown that could be designed, as it is in every plane where new and special is sought. By designing the education, it will be possible to set an upper target for how the training will design individuals and to reach this goal with appropriate steps for the purpose of designing. Making education undesignable is the life tool of Orthodoxian that consturcts and uses education as a sociological structure. Education has already been designed and reached the sacred end for those who try to keep their fingernails through ecclesiastes, currents, methods, principles in the flow of renewal, where every new overturns the previous. Perhaps the most unacceptable area of this system of relations is design education. Design education, due to the essence of design action requires the diversity of the construction and expression ambiance of a form which is sourced out of individual, not the patterns of the orthodoxian.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEĞİTİMİN TASARIMI VE TASARIM EĞİTİMİ İLİŞKİSİNE TEORİK BİR BAKIŞen_US
dc.title.alternativeA THEORICAL VIEW TO THE RELATION OF DESIGN TRAINING AND DESIGN OF EDUCATIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.doi10.7456/10901100/004
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage22en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRVMk56azFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster