Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorPeksöz, Rumeysa Çavuş
dc.date.accessioned2024-07-29T10:46:29Z
dc.date.available2024-07-29T10:46:29Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6212
dc.description.abstractBu çalışmada hayvanat bahçelerinde canlıların sergilenmesi sergilenen canlıların yaşam ve ölümlerinin başkalaşım ve sorunsallaşmaları üzerinden incelenecektir. Çalışma temelde dört vakanın analizi etrafında şekillenmektedir ve bu vakaları incelerken Ali Akay'ın Delilik Gemisi adlı çalışmasında tanımladığı Foucaultcu vaka analizi yöntemiyle incelenecektir. İzmir Kültürpark Hayvanat Bahçesi'nin yarım yüzyıl boyunca maskotu olmuş olan Asya Fili Pak Bahadur bu çalışmadaki birinci vaka. Herhangi bir Asya filinden "İzmirli hemşehrimiz"e doğru başkalaşan yaşamı ile ölümden sonra da anıt mezarı ve devam eden maskotluğuyla sorunsallaşan ölümü buradaki odak noktası. İstanbul Akvaryum ise yirmi birinci yüzyılda sadece eğlence ve tüketime odaklanan bir hayvan sergileme mekânı olması açısından dikkat çeken bir vaka. Bir alışveriş merkezi bünyesinde bulunan akvaryumda gentoo penguenlerinin sergilenmesi hayvan hakları ve refahı açısından oldukça sorunlu. Cincinnati Hayvanat Bahçesi'nin maskotu Goril Harambe'nin hiç hesapta olmayan bir insan-hayvan karşılaşması sonucu öldürülmesi ve yarattığı infial buradaki üçüncü vaka. Dördüncü ve son vaka ise Kopenhag Hayvanat Bahçesi'nde tamamen idari sebeplerden dolayı ıskartaya çıkarılıp öldürülen Zürafa Marius. Marius'un öldürülmesi de tıpkı Harambe'nin öldürülmesi gibi hayvanat bahçesi kurumunun meşruiyetine dair soru işaretleri ve sert eleştirilere sebep olmuştur. Bu çalışma kendini özellikle insan-olmayan hayvanlara, bitkilere ve cansız nesnelere doğru açılan yeni bir tür toplumbilimin içinde konumlandırıyor. Bu vaka analizleri yoluyla bir kurum olan hayvanat bahçelerinin ve canlıları sergileme pratiklerini toplumsal bir mesele olarak ele alıyor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHayvanat bahçesien_US
dc.subjectAkvaryumen_US
dc.subjectCanlıların sergilenmesien_US
dc.subjectHayvan çalışmalarıen_US
dc.subjectIskartaya çıkararak öldürmeen_US
dc.titleBaşka-hayvan, başka-mekân: Hayvanat bahçelerinde canlıların sergilenmesien_US
dc.title.alternativeHetero-animal, hetero-space: Exhibition of animals in zoosen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster