Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçagün, Engin
dc.contributor.authorDal, Vedat
dc.date.accessioned2022-06-08T18:36:46Z
dc.date.available2022-06-08T18:36:46Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-3356
dc.identifier.issn2602-3075
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZd01ETTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/634
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı başarılı hazır giyim firmalarında M. Porterın jenerik stratejilerinin kullanımını analiz etmek ve Türk hazır giyim firmalarının uluslararası pazarlarda üstünlük sağlanmaları için strateji önerileri geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda veri toplamak için literatürdeki kaynaklar yoluyla bir anket geliştirilmiştir ve İstanbul Sanayi Odası tarafından her yıl belirlenen İlk ve İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde bulunan hazır giyim firmalarının rekabet stratejileri analiz edilmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; Türk hazır giyim sanayindeki firmaların en yaygın olarak izledikleri rekabet stratejisi genel maliyet liderliği stratejisidir. İSO İlk 500 ve İkinci 500 sıralamasına girmiş firmaların izledikleri rekabet stratejisi açısından farklılıklar görülmüştür. İSO İlk 500deki firmaların genel maliyet liderliği stratejisinden sonra en yaygın olarak izledikleri rekabet stratejisi farklılaştırma stratejisidir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the use of Porter s generic strategies in successful apparel companies and develop strategy proposals for Turkish apparel companies to create an advantage in international markets. A survey has been developed through the sources in literature to gather data in line with this purpose and competitive strategies of the apparel companies in the Top and Next Top 500 Industrial Enterprises ranking made by ISO each year have been analyzed. According to the findings obtained from the analyses, the most common strategy followed by Turkish apparel industry is the general cost leadership strategy. The Top and Next Top 500 rankings of ISO diverge in competitive strategies they follow. The most common competitive strategy followed by Top 500 companies in ISO ranking after the general cost leadership strategy is differentiation strategy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTekstil ve Konfeksiyonen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMalzeme Bilimlerien_US
dc.subjectTekstilen_US
dc.titleThe use of m. porter's generic strategies in the Turkish apparel industry and strategy proposals for companiesen_US
dc.title.alternativeTürk hazır giyim sanayinde m. porter ın jenerik stratejilerinin kullanımı ve firmalar için strateji önerilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRZd01ETTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster