Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMimar Sinan Üniversitesi
dc.date.accessioned2024-09-12T07:46:16Z
dc.date.available2024-09-12T07:46:16Z
dc.date.issued2003en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6353
dc.description.abstractArtistik yapıt, sanatçının kişisel yeteneği ve yaratıcı gücünün ürünü olsa da temelindeki toplumsal boyut gözardı edilemez. Sanatçı bir toplumda yetişir ve kimliğindeki özgünlük ait olduğu toplumun aynası niteliğini taşır. Sanatçı yapıtlarında kişisel yaratıcılığı, özel yaşamı kadar, içinde yaşadığı dönemin ve toplumsal koşulların etkisini, izlerini yansıtır. Günümüzün toplumsal ve siyasal koşullarında sanatla sosyolojinin karŞ1( laşrna)srna her zamankinden daha fazla gereksinim duyulmaktadır. Özellikle kriz dönemlerinde unutulmaya yüz tutan değerleri - ütopyaları anımsatmak sanatçı ve bilim insanının toplumsal sorumlulukları arasında yer alır. Sanat da bilim de insanın toplumsallaşmasının en üst düzeyde ifadesidir. 1980'li yıllar Türkiyesi'nde büyük bir kültürel kayma yaşandı. Her şeyin alış-veriş değeriyle ölçüldüğü, Simmel'in değindiği gibi "kaça" sorusuna indirgendiği, salt nesnel ölçülebilen başarının önemsendiği, 1 güç kullanarak elde etmenin geçerli olduğu dönemde toplumsal bilinç yitirildi. Dışa açılma, dünya ile bütünleşme dalgasının etkisiyle bireysel çıkarlar toplumsal çıkarların önüne geçmektedir. Çok kazanmak, alabildiğince tüketmek, görünür olmak, sürekli gündemde kalmak giderek yükselen değerlerdir. Hedef; birdenbire köşeyi dönmek. "Okuyan Gençliğe Mektuplar" başlıklı eserinde Cemal, '80 sonrası yetişmekte olan gençliğe seslenerek okumadan, yeterince bilgi sahibi olmadan düşünme ve konuşmanın yaygın alışkanlık haline geldiğini belirtmektedir. Düşünce üretebilmenin kaynağının gündem dışı okuma alışkanlığı ve eylemi olduğuna ışık tutmaktadır.2 Toplumun asıl çekirdeğini oluşturan "aydın kişi" formasyonuna yazın sanatı, plastik sanatlar ve müziğin katkıları dikkate alındığında Mimar Sinan Üniversitesi'nin öğrencilerine sağladığı ortamın önemi bir kat daha artmaktadır. Sosyolog araştıran, sorgulayan, tartışan, özgür düşünce üreten, bilgiyi eyleme dönüştüren kişiliği ile toplumsal yaşamın devinimine ayak uydurarak kendinden önceki kuşağın önüne geçebilme yeteneğine sahiptir. Unutulan değerleri anımsatmada sosyolog ve sanatçının ortak sorumluluğu vardır. Bilim ve sanat ancak özgür, demokratik, laik ortamda gelişir. Birey, ana uğraş alanlarındaki eylemleri ve ürettikleriyle yeni özgürlük ortamlarının yaratılmasına öncü olmuştur ve bundan böyle de olacaktır. Sanatçı ve bilim insanının karşılaşmasının, yeni toplumsal projeler üretme yolunda gelişme sağlayacağı, dünyanın daha yaşanılır kılınmasına hizmet edeceği açıktır. Esin Küntay Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanıen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimarlık--Türkiyeen_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleAyın İzi 22 / 2003en_US
dc.title.alternativeMSÜ Ayın İzien_US
dc.title.alternativeMSÜ Ayın İzi : Mimar Sinan Üniversitesi Aylık Bültenien_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster