Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMimar Sinan Üniversitesi
dc.date.accessioned2024-09-17T07:31:32Z
dc.date.available2024-09-17T07:31:32Z
dc.date.issued2003en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6360
dc.description.abstractTürkiye'nin Avrupa Üniversiteleri ile işbirliği anlaşmaları çerçevesinde Kredi Tras/er Sistemi (ECTS) ve diploma eşdeğerliliği yanı sıra eğitimde kalite değerlendirmeleri de büyük önem taşımaktadır . Universitemizin de üyesi olduğu Avrupa Universiteleri Birliği'nin aldığı kararlardan biri. eğitimin bir toplumsal sorumluluk olduğu temeline dayanarak. üniversitelerin geleneksel yapıları ile yeniliklere ve girişimciliğe açık olması arasındaki dengenin oluşturulmasıdır Uluslararası sorun olan işsizliğin önlenmesi ve toplumun ihtiyaçlarına ve üretimine cevap verebilecek alanlara yatırım yapılması teşvik edilmekte. üniversitelerin bu çerçevede daha etkin olmaları ve endüsıri ile işbirliğine önem vermeleri beklenmektedir. Bu nedenle üniversiteler. eğilimlerinde temel yetkinliklerini belirleyerek farklılıklarını yaratmak. verimlilik ve kalite kriterleri çerçevesinde dönüşüm ve değişime gitmektedirler. Bugün değişimin üç gücü teknoloji. küreselleşme ve rekabet. eğitim ve örgütleme olarak tanımlanmaktadır. Üniversitelerin. bilim. sanat ve endüstri alanlarına kaynak yaratmaları nedeni ile eğitimde kalite. toplumun dönüşümüne en büyük katkıyı sağlayacak öğedir Bunun ölçütleri, kurumun yaratıcı düşüncenin sergilenmesini sağlayacak ortam yaratan hedefler koyması. yönetimin bu hedefler doğrultusunda politika ve stratejilerini belirlemeleri ve ayrıca tarafların katılımını sağlaması olarak saptanmıştır. Öğrenci merkezli esnek programlar geliştirmek. iş dünyası ve ıoplumla bütünleşen çalışmalara destek sağlamak. değerlendirmede önemli görülen özelliklerdir. Kaliteyi belirleyen verimlilik faktörü açısından eğitım ve öğretım ortamının amaca uygun olması yanısıra . öğrencilerin ve çalışanların fiziksel sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayacak yapılanma gerekli görülmektedir. Üniversitelerin uluslararası ilişkileri . değişim programları ve diğer üniversitelerle işbirliği kalite ölçülerinde yer alan başlıklardır. Eğitim kurumundan mezun olanların. mezuniyet sonrası izlenmesi ile. onların bilim. sanat. çevre, insan yaşamı ve toplum üzerinde yarattıkları değerler. olumlu etkilerin belgelenmesi. kurumun değerini ortaya koyan temel ölçüttür. Ülkemizde yüksek öğretimde bu değerlendirme sürecinden geçmek, kalite belgesi (Quality Assesment) almış üniversitelerimizin yanında Mimar Sinan Üniversitesini görmek en içten dileğimizdir. Prof.Beril ANlLANMERTen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimarlık--Türkiyeen_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleAyın İzi 28 / 2003en_US
dc.title.alternativeMSÜ Ayın İzien_US
dc.title.alternativeMSÜ Ayın İzi : Mimar Sinan Üniversitesi Aylık Bültenien_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster