Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
dc.date.accessioned2024-09-17T08:38:02Z
dc.date.available2024-09-17T08:38:02Z
dc.date.issued2004en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6364
dc.description.abstract120 yıllık geçmişe sahip kurumumuz önemli bazı değişimleri geçirme aşamasındadır. Geçmişe açık tüm değişimler memnuniyet vericidir: ancak köklü ve önemli geçmişe sahip kurumlarda bu değişimlerin getirdiği sorumluluk da bir o kadar büyüktür. Bu nedenle kurumlar hedefe doğru yürürken sahip oldukları değerleri dikkatle gözen geçirmek zorundadır. Gösterilen hedefin "daha çağdaş" ve "önemli" olduğu varsayımı ile yılların süzgecinden geçmiş deneyimler ve birikimlerle oluşmuş değerleri göz ardı etmemelidir Değişme ve gelişmede aceleye asla yer olmamalıdır Bu konuda yeterli emek ve süreyi ayırmak "dayatmalardan", "olmazsa olmazlar"'dan sakınmak gereklidir. Eğitimin deneme yanılmaya tahammülü yoktur. Bilimsel bakış açısıyla derinlemesine sorgulanan, kimliğimize ve misyonumuza uyan her türlü değişim, kurumsal gelişmeyi de beraberinde getirecektir. Yaraııcılığa dayalı eğitimin ağırlıklı olduğu kurumlarda, YOK Yasası ile üniversite olmanın getirdiği sorunların hala yaşandığı yadsınamaz Akademi döneminin yaratıcılığı ön planda tutan, onu ortaya çıkarmaya yönelik eğitim anlayışı ve akademisyenler. yerini süratle teorisyen akademisyenlere ve analitik çalışmalara bırakmışlardır. Genelde sanat eğitimi veren kurumlar, özelde mimarlık bölümümüz de bundan payını almıştır. Tüm sanat eğitimleri gibi mimarlık eğitiminin de güçlüğü ortadadır . Çünkü mimarlık ne yalnız matematik. ne yalnız sanat. ne yalnız sosyoloji. ne yalnız felsefe ve psikolojidir. Bunların hepsinin bileşkesidir Bu nedenle son derece teoriye dayandırılmış ve sistemleştirilmiş yaklaşımların mimariyi duyma, hissetme ve görmeyi kolaylaştırması yerine güçleştireceği ortadadır. Mimarlığı salt bilim olarak gören. bu mesleğin aynı zamanda bir sanat olduğunu göz ardı eden, yaratıcılıkta kısır, teorisyen akademisyenlerin, çogu kez taklitlere ve izmlere bağlı ürünler veren mimarlar yetiştireceği açıktır. Kurumumuz/bölümümüz yirmi yılı aşan üniversiteleşme sürecinde, akademi olmaktan gelen gelenekleri korumaya yönelik çabaları ile dikkat çekicidir. Eminim ki önümüzdeki değişim ve gelişim sürecinde de yeniliklerin önünü açarken, geleneklerini korumada aynı titiz ve duyarlı tavrını sürdürecektir Prof. Dr. Nursel Onat Mimarlık Bölüm Başkanıen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimarlık--Türkiyeen_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleAyın İzi 32 / 2004en_US
dc.title.alternativeMSGSÜ Ayın İzien_US
dc.title.alternativeMSGSÜ Ayın İzi : Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Aylık Bültenien_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster