Abstract
Arş. Gör. Ebru GÜZELDEREN
Uzun uzadıya gelişmeler izlenip sonrasında mesleki bakış ve sorumluluk adına çok önemli
olacağı düşünülen bir konu aktarılacaktır.
"Anlatmak", daha doğrusu, "üzerine dikkat çekmek" istenilen ve bunu mesleki açıdan
açıklamakta zorluk çekilen tüketici pazarına bir prototip otomobil sunulmuştur. Bu prototip
otomobil üzerinde biraz günlük, biraz da bilimsel yaklaşımlarla rahatsızlık duyulan bölümler
aktarılmak istenmiştir ve üç ana temel konuya ayrılmıştır. Duyanlar duymayanlara, görenler
göremeyenlere anlatsın diyecek konuları şöyle sıralayalım: "imza" ismi, "tuğra"ya kuvvetli bir
şekilde gönderme yapan amblemi, ürünün prototiplendirme yöntemi ve de "ilk Türk
otomobili" tanımlaması.
İlklerle başlayıp ilklerle bitireceğimden belki de okudukça da "ilk" kelimesinin
kullanılmasına iyiden iyiye rahatsız olacaksınız.
Konu otomobil olunca otomobil tarihini iyice irdelemek gerekir. İlk önce, otomobilin atası
olan arabayı, ilk kimin keşfettiği veya kullandığı ortaya koyulursa konu daha sonra kurulacak
olan ilişkiler ile daha açıklık kazanacaktır.