Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
dc.date.accessioned2024-09-18T07:52:47Z
dc.date.available2024-09-18T07:52:47Z
dc.date.issued2004en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6383
dc.description.abstractAhmed Adnan Saygun hocayı yitireli üc, yıl oldu. 6 Ocak 1991'de bu ulu çınar devrildi. Son görev yeri Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarıydı. Bugün "Türk Beşleri" dediğimiz bestecilerimizden yaşamda olan kalmadı. Ulvi Cemal Erkin, Necil Kazım Akses, Hasan Ferit Alnar, Cemal Reşit Rey. Türk Beşleri aslında beş ayrı kompozisyon anlayışıyla eser verdi. Onlara "Türk Beşleri" dememiz ilk ve öncü olmalarından. Hemen hepsi folklorumuz ile klasik müziğimizin özünden yararlanarak batı tekniği ile çok seslendirme yaptılar . Batının 600 yıllık geçmişine karşın büyük Atatürk'ün öncülüğünde gerçekleştirilen "Müzikte Yenilikler" çerçevesinde onlar bence olağanüstü bir çabayla eser verdi. Saygun'un Yunus Emre Oratoryosu, Erkin'in Keman Konçertosu, Alnar'ın Prelüd ve iki Dans'ı, Rey'in Ensıanıaneler'i, Akses'in Ballade'si evrensel çizgide eserlerin bazıları. Hemen hepsi ı,ıirminci ı,ıüzı,ıılın başında doğan beşler için hep şunu düşünürüm: Aı,ını ı,ııllarda doğan örneğin Dmitri Şostakoviç, Glazunov ile çalıştı. RimskiKorsakov daha sağdı. Geçmiş ı,ıüzı,ııllarında bir çok besteci var. Almanı,ıa'da bizim beşlerden on ı,ııl kadar önce doğmuş Cari Orff'u düşünürüm . Geçmişlerinde Telemann'dan Brahms'a, Beethoven'e daha kimler ı,ıok ki? Beşlerimiz, bestecilik sorumluluklarının yanı sıra, Cumhuriyet döneminde sanat kurumlarımızın da kuruculuğunu üstlendi, Hocalık, yöneticilik yaptılar. Bir ortak yönleri de, hepsinin eğitimini Avrupa'da tamamlamış olmasıdır. Bu ilk kuşak bestecilerimizin öğrencileri Nevit Kodallı . İlhan Usmanbaş, Bülent Tarcan; sonra Ferit Tüzün. Muammer Sun, Cengiz Tanç, İlhan Baran ve onların ı,ıetiştirdiği günümüzün genç bestecileri. .. Bence onlar sanatımızın varlık nedenleri. Öncü bestecilerimizin öncüsü sayılan "A. Adnan Saygun'u Anma Tören ve Konseri'nde" konservatuvarımız orkestra, koro ve solistleri ile, bünyemizde yeni kurulan "Camerata Saygun" adlı oda müziği topluluğumuz , 6 Ocak 2005 günü üniversitemiz oditoryumunda verecekleri konserde Saygun ' un müziği ile birlikte olmak dileğiı,ıle, en içten sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Prof. Mesut İktuen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimarlık--Türkiyeen_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleAyın İzi 38 / 2004en_US
dc.title.alternativeMSGSÜ Ayın İzien_US
dc.title.alternativeMSGSÜ Ayın İzi : Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Aylık Bültenien_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster