Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi
dc.date.accessioned2024-09-18T07:53:14Z
dc.date.available2024-09-18T07:53:14Z
dc.date.issued2005en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6387
dc.description.abstractBu metnin başlığı Büyük Millet Meclisi'nin kuruluşunun 85. yılında "Çocuklar ve Hakları" şeklinde olmalıydı. Çünkü 23 Nisan 1920'de kurulan Meclis'te, 1994 yılı sonunda atılan imzayla Türkiye, Birleşmiş Milletler'in Çocuk Haklarına Dair Sözleşme'sine taraf olmuştur . Böylece Türkiye, çocukların en ııüksek yararını gözetmek koşuluyla , çocukların haklarını koruyacağı ve geliştireceğini beyan etmiştir. Bugün dünya genelinde, çocukların arzu edilen koşullardan uzak yaşadıkları ortadadır. Açlık, yoksulluk, şiddet, terör, çevre kirliliği gibi olumsuz koşullardan öncelikle ve daha yoğun olarak etkilenenler hep çocuklar olmaktadır. Çok sayıda çocuk aile içi şiddetin ve cinsel istismarın mağdurlarıdır . Türkiye açısından da aynı saptamayı tekrarlamak olasıdır. 2000 yılı verilerine göre Türkiye nüfusunun yaklaşık %t,o'ı çocuktur. Çocukların haklarından yararlanmalarını ve çocukluklarını yaşamalarını engelleyen en önemli sorun "çocuk yoksulluğu"dur. Birleşmiş Milletler'in 2002 yılı İnsani Gelişim Raporu verilerine göre ülkemizde nüfusun, yani çocuklarımızın beşte biri yoksuldur. 20oo'li yıllarda beş yaş altındaki çocuklarımızın dörtte birinden fazlasının nüfus kaydı bulunmamaktadır. Çocuk ve çocuk hakları söz konusu olduğunda üzerinde önemle durulması gereken konu eğitimdir. DİE'nin 2000 yılı verilerine göre nüfusun % 12,i si okuma yazma bilmemektedir. Gene DİE'nin 1999 yılı verilerine göre, kırsal bölgelerde çocukların onda dördü ve kentlerde de onda üçünden fazlası ekonomik açıdan faaldir. Mustafa Kemal Atatürk, Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı günü çocukların bayramı ilan etti, geleceğin çocuklarla daha aydınlık olduğunu bildiği için. Ancak bugün Türkiye'de, bugünün onların bayramı olduğunu ve yarınların onların olacağını bilmeden çocukluklarını tüketen milyonlarca çocuk yaşamaktadır. Yukarıda dile getirilen ve diğer bir çok gösterge açısından bakıldığında bugün Türkiye'de çok sayıda çocuğun istenilen yaşam koşullarına sahip olmadığı görülmektedir. Çocuklarına bir bayram hediye eden ve her 23 Nisan'da onları dünya çocuklarıyla bir araya getiren bir ulus olarak çocukların hakları . konusunda almamız gereken daha çok yol olduğu açıktır. Aylin Dikmenen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMimarlık--Türkiyeen_US
dc.subjectMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.titleAyın İzi 43 / 2005en_US
dc.title.alternativeMSGSÜ Ayın İzien_US
dc.title.alternativeMSGSÜ Ayın İzi : Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Aylık Bültenien_US
dc.typejournalen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster