Özet
Üniversitemizin 1998'den beri her ,-ıl
gerçekleştirmekte olduğu yaz okulu
çalışmaları, alışılagelmiş yaz okulu
kavramından farklıdır. Kurulma
aşamasında olan "Anndolu Kültürünü
ve Sanatını Araştırma Merkezi" nin
(AKSAM) çalışma programlarının en
önemlisi olan yaz okulları, gönüllülük
prensibine dayalıdır. Öğrenim süresini
kısaltan ya da süre kayıplarını telafi
eden bir işlevi olmayıp, sadece staj
ı· erine geçmektedir.
Amacı: Eski devirlerden günümüze iz
bırakmış. Anadolu ve yakın
cevresindeki uygarlıklara ait kültür ve
sanat ürünlerini araştırmak,
arşivlemek, tanıtmak, çağımız ki.:ılti.ir
ve sanat ürünleri üretiminde esin
kaynağı olarak yararlanmak,
uygulamalar yapmak, geçmişteki
değerlerimize günümüz değerlerini
katarak gelecek kuşaklara aktarmaktır.
1883'ten beri sanat ve kültür ağırlıklı
tek kurum olma özelliğine sahip
i.ıııivcrsitemizin, ülke gelişiminin
ölçütleri olan ki.iltür ve sanatın
geleceğe taşınmasında görevi ı·e
misnmu vardır. Bu misyon, insanlık
kültürünün başlangıcı Anadolu'ya
taşınmalıdır.
Yaz okulu çalışmaları Y1SGSÜ - Yerel
Yönetim - Sivil Toplum kuruluşu
ortaklığı ile gerçekleşmektedir.
Bu model uygulanarak her coğrafi
bölgede en az bir yerde yapılması
hedeflenen ,,az okulları denemelerine
Ege bölgesinde "Birgi" de başlanmış ve
sekiz, İç Anadolu bölgesinde
"Divriği" de ise iki kez
gerçekleştirilmiştir. Üçüncüsü ise
AKSAivl'ın kurulmasından sonra
Marmara bölgesinde yapılacaktır.
- Üniversite gençlerinin Anadolu halkı,
kültürü ve sanatıyla buluşmaları,
- Öğrencilerin alan çalışması ve
uvgulama yapabilmeleri,
- Yapılanın yerinde kaldığı canlı bir
laboratuvar olanağına kavuşulması,
- Öğrencilerin genellikle anlamsız
geçen yaz tatillerinin çalışarak,
üreterek, ranışarak, gezerek ve
eğlenerek anlamlı kılınması,
- Üniversitemizin tüm yurtta tanınarak
itibarının artması gibi yararlarının yanı
sıra ti.im Yurtta uvgulama olanağı
bulunduğunda yerel yönetimler ve sivil
toplum kuruluşlarının amaçlarına
ulaşmasında da önemli katkılan
olac;lk, böylece ülkemizin gelişiminde
itici bir güç oluşturabilecektir.
Prof. Dr. Cengiz Eruzun