Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
İsrail grafik sanatı sergisi 1976 : 21 Aralık 1976 - 4 Ocak 1977, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi
dc.date.accessioned | 2024-10-17T06:21:02Z | |
dc.date.available | 2024-10-17T06:21:02Z | |
dc.date.issued | 1976 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6483 | |
dc.description.abstract | Bu mütevazi sergi ile amacımız, İsrail Grafik Sanatının geniş bir panoramasını gözönüne sermek değil, sadece yaratma gücüne sahip birkaç lsrailli sanatçıyı takdim etmek, elde ettikleri başarılarla sanat anlayışlarını göstermektir. Takdim ettiğimiz sanatçılar, yalnız grafik sanatı ile ilgilenmemekte, diğer sanat alanlarında da çalışmalar yapmaktadırlar. Daha fazla örnek verebilmek için, bir avuç sanatçıyı takdimle yetindik; aksi halde her sanatçı için pek az örnek vermiş olacaktık. Böylece sanatçıların kişiliklerini, sanat alanındaki uğraşlarını, sanat eğilimlerini, başarılarını göstererek, sonat kavrayışlarını, dolayısiyle dünya sanatının İsrail'deki etkilerini belirtmiş oluyoruz. Gayemiz, bir sanat yapıtının güzelliğini göstermek değildir, çünkü bugünkü grafik sanatı, bir amaç olmaktan ziyade bir araçtır. Dürer ile Goya'nın grafik çalışmalarını gözden geçirirsek, bu sonatın tekrar kaynağına dönmüş olduğunu görürüz. Grafikçiler, teknik problemlere, bütün güçlerini vererek eğilmişler ve bugünkü duruma varmak için, büyük zorluklarla karşılaşmışlardır. Sergilenen bu çalışmalarda, teknik yönden gelişen, bugünkü eğilimleri görmek mümkündür. Bunlar, fotoğraf ve baskı sanatının değişik tarzdaki uygulanmaları ve özellikle serigrafidir. Bu uygulama, sergiye katılanların yaşlariyle de ilgilidir. Sergiye katılanların yaş ortalaması otuzdur. En genç sanatçı yirmi sekiz, en yaşlı sanatçı ise kırk üç yaşındadır. Evvelce söylediğimiz gibi. sergideki sanatçılar yalnız grafik sanatla ilgilenmemektedirler. Örneğin Micha Ullman, Gad Ullman, Hlrsch, Eilat. Zenıer ve müteveffa İlan Mann gibi sanatçılar dün yanın en önemli sanat merkezlerinde esaslı bir öğrenim görmüşler ve aynı zamanda ressam olarak tanınmışlardır. Kadishman, Eshet, Zemer ve Peralta'nın başlıca uğraşıları heykeltraşlıktır. Bugünkü sanat akımlarına katılan bu sanatçıların, kişilikleri ve karakter:eri birbirinden o kadar değişiktir ki, herhangi bir eleştirici, bunları kalıplaşmış bir şeki'de tanımlamakta güçlük çeker. Menashe Kadishman, cok dinamik bir sanatcıdır. Kendisi (Cevre Sanatı) «Envlronmental Art» ile ilgilenmekte, eserleri, doğada yaptığı çalışmaların bir örneği olmaktadır. Micha Ullman ise, ayni kategoriye girmekte, fakat onun doğada yaptığı ve sergilediği calışmalar (Kavrama Sanatı) «Art Conceptuel» ile bağdaşmakta ve dikkatimizi cekmektedir. Peralta. Eshett ve Zemer'in eserlerinde, Geometrik Sanatın ayrıntıları görülmektedir. Böylece, bu sanatçıların heykeltraşlık çalışmalarının etkisinde kaldıklarını kolaylıkla görürüz. Mann ve Hlrsch, zamanım:zın (Yeni Figüratif) «Nouvelle Figuration» sanatının temsilcileridir. Fransızlar bu deyimle bu akımı belirtmektedirler. Ged Ullman ise «Pop Sanatı»nm etkisi altındadır. Osvaldo Romberg'in eserlerinde (Kavrayış) «conceptuel» akımının emareleri görülmektedir. Manuel Zelter'e gelince, onun hareket noktası, değişik olmakla beraber, fotogravürleri ile eserlerinde (Gerçekçilik Üstü) «Surreallsmeı> denilen ve dünyada yayılmakta olan akımın etkileri var. Ziva Llebllch'in çalışmaları, araştırma ve denemelerle ortaya çıkmakta , çektiği geometrik ve organik cisimlerin fotoğraflarını üstüste yansıtarak, doğadaki akislere benzlyen «Kırıklar»ı elde etmektedir. Grafik alanında usta ve yetenekli bir uzman olan Eilat, resim sanatında elde ettiği başarıyı bakıra da aktarabilmektedir. Sonuc olarak diyebiliriz ki, bu sergide birbiriyle ilişkisi o:mayan kişisel çabaları gösteren, hattô ve hattô zıt yönlerde çalı şan bir sanatcı grubu var. Gayemiz, bu sanatcıların değişik çalışma tarzlannı belirtmektir. Böylece, sergiyi seyredenlere, memleketimizde sanat alan.nda neler y.:ıpıld : ğı hakkında bir Hkir vermiş oluyoruz. Hayfa Modern Sanat Müzesi Müdürü Gabriel Tadmor | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Devlet Güzel Sanatlar Akademisi | en_US |
dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Grafik sanatı--İsrail--Sergiler | en_US |
dc.title | İsrail grafik sanatı sergisi 1976 : 21 Aralık 1976 - 4 Ocak 1977, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi | en_US |
dc.type | catalogue | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Kitap - Ulusal | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Kitaplar [259]
MSGSU Books