Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇolak, Esma
dc.contributor.authorCırık, İlker
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:18Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZd09EUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/64
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise 9. sınıf öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları profilinin belirlenerek derin ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarının kız ve erkek öğrencilerde nasıl şekillendiğinin ortaya koyulmasıdır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evreni, Türkiye'de bulunan genel ortaöğretim kurumlarında 9. sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşmuştur. Araştırma örneklemi kapsamına, her bölgeden üç il, her ilden iki okul ve her okuldan da 9. sınıfta öğrenim görmekte olan iki sınıfın öğrencileri alınmış; geri dönüşler sonucunda toplam 34 okuldan gelen veriler değerlendirilmiştir. Bu kapsamda araştırmaya, 919 kız, 941 erkek olmak üzere toplam 1860 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri, "Öğrenme Yaklaşımları Envanteri" ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, ilk olarak derin ve yüzeysel yaklaşıma ait ortalama puanları hesaplanmıştır. İkinci olarak, derin ve yüzeysel yaklaşıma ait ortalama puanları arasında cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, öğrencilerin hem derin hem de yüzeysel öğrenme boyutunda ortalamanın üstünde puan aldıklarını göstermiş ve öğrencilerin derin öğrenme puanlarının yüzeysel öğrenme puanlarına göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Derin öğrenme puanları arasında cinsiyete göre kızların lehine anlamlı farklılık bulunurken, yüzeysel öğrenme puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the learning approaches profile of 9th grade students and to determine how deep and surface learning approaches are shaped in female and male students. The study was conducted according to the scanning model. The study population consisted of 9th grade students enrolled at high schools in Turkey within the 2013-2014 academic year. Sampling of the study involved three cities from each region, two schools from each city and students from two 9th grade classes in each school. Data obtained from a total of 34 schools were evaluated according to the received inventories. In this respect, a total of 1860 students (919 female and 941 male) participated in the study. Data were collected through the "Learning Approaches Inventory". Data were firstly analyzed according to the mean scores regarding deep and surface learning approaches. Secondly, t-test for independent groups was used in order to determine whether there was a significant difference between the mean scores of surface and deep learning approaches based on gender. Findings indicated that students scored higher than the average in both deep and surface learning approach, andit was observed that deep learning scores were higher than the surface learning scores.While significant difference favoring the female students was observed in deep learning scores p = .04, p < .05, no significance difference was found in the surface learning scores p = .75, p > .05. Findings were discussed in light of the relevant literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları Profilien_US
dc.title.alternativeLearning Approaches Profile of High School Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpZd09EUTFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster