Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Visualization of Mythological Places Using Today's Technologies and Examining the Understanding of Culture-Place
dc.contributor.author | Özer, Setenay | |
dc.contributor.author | Kavut, İ. Emre | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T12:29:28Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T12:29:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.citation | Özer, S., Kavut, İ. E. (2024). Visualization of Mythological Places Using Today's Technologies and Examining the Understanding of Culture-Place. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi , 9(1), 318 - 333. doi.org/10.30785/mbud.1446142 | en_US |
dc.identifier.issn | 2548-0170 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6751 | |
dc.description.abstract | “Certainly, there cannot and shouldn’t be a universal understanding of the concept of myth. It is an inherently elusive concept, and its value lies in its continuous development as well as in its definition” (Esseb, 2008). Mythological stories bear a trace of themselves in different cultures. Therefore, mythology is suitable for comparative examination. Mythological scenes have been depicted through paintings, sculptures, or written texts till nowadays. Today, artificial intelligence technology includes new options and methods to make these scenes vivid and impressive. In this article, it has been ensured that some places/scenes selected from the mythological narratives that have survived to the present day are turned into visual outputs by using the data routing and processing of artificial intelligence from different platforms (Playground, BlueWillow).Visualization of mythological scenes using AI provides an example of art and technology working together and can increase the vitality of mythology, intercultural interaction, and curiosity. | en_US |
dc.description.abstract | ‘’Elbette mit kavramının evrensel bir anlayışı olamaz ve olmamalıdır. Doğası gereği anlaşılması zor bir kavramdır ve değeri tanımında olduğu kadar sürekli gelişiminde de yatmaktadır’’ (Esseb, 2008). İnsan üretimi olan mitolojik hikâyeler farklı kültürlerde kendinden bir iz taşır. Tam da bu sebeple mitoloji karşılaştırmalı olarak incelemeye uygundur. Geleneksel olarak, mitolojik sahneler resim, heykel veya yazılı metinler aracılığıyla tasvir edilmiştir. Ancak, günümüzde yapay zekâ teknolojisi, bu sahneleri daha canlı ve etkileyici hale getirmek için yeni seçenekler ve yöntemler içermektedir. Makalede günümüze kadar ulaşmış mitolojik anlatılardan seçilen bazı mekânların/sahnelerin, farklı platformlardaki (Playground, BlueWillow) yapay zekânın veri yönlendirmesi ve veri işlemesi kullanılarak, mekân tasvirlerinin görsel çıktı haline getirilmesi sağlanmıştır. Mitolojik sahnelerin yapay zekâ kullanılarak görselleştirilmesi, sanat ve teknolojinin birlikte çalışmasının bir örneğini sunar ve mitolojinin canlılığını, kültürlerarası etkileşimi ve merakı, sanat-teknoloji ilişkisinin birbirleriyle olan ilgisini ve artırabilir. Kurulacak görsel etkileşim mitolojik sahnelerin ve farklı kültürlerin günümüzde yaşatılması ve daha geniş kitlelere ulaştırılması mümkün kılabilecektir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartof | Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Artificial Intelligence | en_US |
dc.subject | Myth | en_US |
dc.subject | Mythological Places | en_US |
dc.subject | Fictional Space | en_US |
dc.subject | Imagery | en_US |
dc.title | Visualization of Mythological Places Using Today's Technologies and Examining the Understanding of Culture-Place | en_US |
dc.title.alternative | Mitolojik Mekanların Günümüz Teknolojileri Kullanılarak Görselleştirilmesi ve Kültür-Mekân Anlayışının İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-6418-5882 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2672-4122 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü | en_US |
dc.institutionauthor | Özer, Setenay | |
dc.institutionauthor | Kavut, İ. Emre | |
dc.identifier.doi | 10.30785/mbud.1446142 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 318 | en_US |
dc.identifier.endpage | 333 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [802]
TR Index