Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelebi Şeker, Nuriye Nida
dc.contributor.authorKaraoğlu Can, Merve
dc.date.accessioned2024-11-28T12:30:39Z
dc.date.available2024-11-28T12:30:39Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationCan, M. K., Şeker, N. N. Ç. (2022). Deneyim Mekânları: Oyun-Öğrenme İlişkisi Çerçevesinde Vitrahaus. Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, 7(Özel Sayı),60-79. doi.org/10.30785/mbud.1020186en_US
dc.identifier.issn2548-0170
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6756
dc.description.abstractİnsanın doğduğu andan itibaren fiziksel-zihinsel-sosyal gelişimini sağlıklı bir şekilde tamamlayabilmesinde; içinde bulunduğu çevreyi algılama sürecinin ve çevreyle etkileşimde bulunma ihtiyacının kesintiye uğramaması, özgürce hareket edebilmesi, ilgisini sürekli canlı tutacak, onu düşünmeye-üretmeye-hayal gücünü kullanmaya yöneltecek uyaranlarla karşılaşabilmesi ve böylece fikirlerini, ifade biçimini geliştirebilmesi önemli bir yer tutmaktadır. Bu sebeple özellikle çocukluk dönemlerinde kullanıcısı olunan mekânların; tasarımın, deneyimin ve öğrenmenin kesiştiği işlevsel ve estetik örgütlenmelere sahip olması gerekmektedir. Bu doğrultuda çocuğun gelişim sürecinde aktif kazanımla kendini gerçekleştirebileceği mekânları araştırmayı ve bu mekânların tasarımlarını betimlemeyi amaçlayan çalışmada; temelde her yaştan birey için katılımcı bir yaklaşım sunan, Almanya’nın güneybatı şehirlerinden Weil am Rhein’de kurulmuş Vitra Kampüs içerisindeki Herzog & Meuron tasarımı Vitrahaus yapısı, oyun-öğrenme-deneyim ilişkisi çerçevesinde ele alınmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden belirli bir zaman diliminde tek bir noktada gözlemleme yöntemine dayanan, aynı zamanda görsel doküman toplamayı veri toplama araçlarından biri olarak kabul eden örnek olay incelemesi kullanılmıştır ve çocukların davranışlarının kısıtlanmadan aktif olarak var olabildikleri mekânlarda merak duygusunun canlı tutulabileceği, geliştirilebileceği ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractIn order for a person to complete his physical-mental-social development in a healthy way from the moment he is born; It is important that the process of perceiving the environment and the need to interact with the environment is not interrupted, that he can act freely, is constantly exposed to stimuli that will keep his interest alive, will lead him to think, produce and use his imagination, and thus develop a way of expressing his ideas. Therefore, the spaces used during childhood in particular; should have functional and aesthetic configurations where design, experience and learning intersect. Within the scope of the study, the Vitrahaus structure designed by Herzog & Meuron in the Vitra Campus located in Weil am Rhein, a city in South-West Germany, which basically offers a participatory approach for individuals of all ages, is discussed within the framework of the game-learning-experience relationship with a child-centered understanding. In the study, a case study method, which is one of the qualitative research methods that based on the observation at a single point in a certain time period, and also accepts visual document collection as one of the data collection tools, was used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisien_US
dc.relation.ispartofMimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVitrahausen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectMekânsal Algıen_US
dc.titleDeneyim Mekânları: Oyun-Öğrenme İlişkisi Çerçevesinde Vitrahausen_US
dc.title.alternativePlaces of Experience: Vitrahaus within the Context of Game-Learning Relationshipen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3965-5744en_US
dc.departmentFakülteler, Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümüen_US
dc.institutionauthorÇelebi Şeker, Nuriye Nida
dc.identifier.doi10.30785/mbud.1020186en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage60en_US
dc.identifier.endpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster