Abstract
Bu tez çalışmasında, 1980'lerin başından günümüze kadar gelen dönemde, ekran ve baskı için tasarlanmış sayısal yazı karakterlerinin gelişiminin incelenmesi; değişken yazı karakteri teknolojisinin çalışma prensibi ve olanaklarının irdelenmesi; matematiksel kurallara dayanan, belirli bir sistem üzerine kurulu ve kullanıcılara çeşitli biçimsel olasılıklar sunabilen bir başlık yazı karakteri (display typeface) tasarlanması hedeflenmiştir. Çalışma kapsamında, "Grafik tasarım alanında yazı karakteri üretirken fraktal geometriden referanslar almak mümkün müdür? Fraktal geometri kuralları, yazı karakteri tasarımcısının kararlarını ve yazı karakterinin biçimini nasıl etkiler? Aynı zamanda bir grafik tasarım problemini nasıl çözer?" sorularının cevapları aranmıştır. Çalışmanın sonucunda, tasarım disiplinlerinde yaygın olarak görülen matematiksel yaklaşımların, yazı karakteri tasarımına etkisi irdelenmeye çalışılmış. Eser çalışması olarak, fraktal geometriden esinlenen; geometrik, modüler ve çok katmanlı bir değişken yazı karakteri tasarlanmıştır.