Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGenç, Esma
dc.contributor.authorAbaza, Ceren
dc.date.accessioned2024-12-04T07:33:02Z
dc.date.available2024-12-04T07:33:02Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6798
dc.description.abstractBu araştırma, matematik dersinde farklılaştırılmış öğretim uygulamasının 7.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve matematik öğrenme yaklaşımlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Kartal ilçesinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 41 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubunda 20 öğrenci, kontrol grubunda 21 öğrenci ile araştırma yürütülmüştür. Araştırmada deney grubunda 10 hafta boyunca farklılaştırılmış öğretime uygun ders tasarımları gerçekleştirilirken kontrol grubunda matematik öğretim programının önerdiği yapıya uygun ders tasarımları gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri akademik başarı testi ve matematik öğrenme yaklaşımları ölçeğiyle elde edilmiştir. Nicel veriler deneysel işlem öncesi (öntest) ve sonrasında (sontest) deney ve kontrol gruplarından ayrı ayrı elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri kovaryans analizi (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, farklılaştırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencileri arasında akademik başarı ve derin öğrenme puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (p<.05). Ancak yüzeysel öğrenme ve stratejik öğrenme puanları açısından deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı fark tespit edilememiştir. Araştırmanın sonucunda matematik dersinde farklılaştırılmış öğretim uygulamasının öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı ve öğrencileri derin öğrenme yaklaşımını kullanmaya yönelttiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda, matematik derslerinde farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının etkili bir yol olacağı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmatematiken_US
dc.subjectfarklılaştırılmış öğretimen_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.subjectmatematik öğrenme yaklaşımıen_US
dc.titleFarklılaştırılmış Öğretim Uygulamasının 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öğrenme Yaklaşımları Ve Akademik Başarılarına Etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.institutionauthorAbaza, Ceren
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster