Özet
Akademik bale eğitimi veren kurumlarda ve profesyonel topluluklarda her geçen gün gelişimini sürdüren bale sanatı, küçük yaşlardan itibaren başlayan hem bedenin hem de aklın koordineli bir şekilde çalışarak gerçekleştirdiği hareketlerden oluşan , edebiyat, ışık, sahne dekoru ve kostümle bütünlenen görsel bir sanat dalıdır. Klasik bale sanatındaki mükemmellik algısı hareketin ne kadar doğal ve akışkan göründüğü ile ilgilidir. Uzun ve zorlu bir eğitim döneminden çıkan dansçılar, seyircinin gözünde olağanüstü, sahne üzerinde mucizevi şeyler yapan sanatçılardır. Sahne üzerindeki bu algıyı yaratan başlıca unsurların ( fiziksel kuvvet, dönme , zıplama vb.) arasında Koordinasyon ve müzikalite bulunmaktadır. Bedensel koordinasyonun doğal bir reflekse dönüşerek dansçının bedeni ve aklı ile bütünleşebilmesi için profesyonel eğitim hayatında edindiği kazanımlar büyük önem taşır. Bu nedenle balede koordinasyon eğitimi dansın en önemli unsurlarından biridir. Bu tez çalışmasında akademik bale eğitimine yeni başlayan 10 – 11 yaş aralığındaki öğrenciler için koordinasyon egzersizleri gruplar halinde önerilmektedir. Bu egzersizlerin bale eğitiminin dışında ek çalışma olarak uygulanabilmesi ve bedensel koordinasyon gelişimini destekleyici bir rol oynaması hedeflenmiştir.