Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUçarsu, Hasan
dc.contributor.authorSavaş, Hasan
dc.date.accessioned2024-12-04T07:39:41Z
dc.date.available2024-12-04T07:39:41Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6801
dc.description.abstractBu tezde, Kaija Saariaho tarafından 2002 yılında bestelenmiş olan Orion isimli müziğin incelemesi yapılmıştır. Orion üç bölümden oluşmaktadır. Tezin giriş kısmında Saariaho'nun kişiliği ile besteci kimliği arasındaki bağlantılara dair bir takım bulgular sunulmuş ve bestecinin müzik yaşamına dair ayrıntılar ortaya konmuştur. Ayrıca, Saariaho'nun kişiliği üzerinde etkisi olduğu saptanan doğa ve ışık olgularının besteci kimliğine olan yansımaları tartışılmıştır. Analiz kısmında ise her bir bölümün biçimsel kurgusu şekillerle desteklenerek açıklanmıştır. Analizin odak noktası yapıtın biçimsel kurgusudur ve dolayısıyla öncelikli olarak biçimsel kurgunun oluşumuna doğrudan etki eden ögeler göz önünde bulundurulmuştur. Ortaya çıkan bulgular sonucunda, Orion'un biçimsel kurgusunun öncelikle ses dünyası, ritm, orkestrasyon ve karşıtlık-benzerlik anlayışlarından oluştuğu saptanmıştır. Bu bulguların incelenmesi sonucunda, eserin kesitlerden oluşan bir yapıda olduğu gözlemlenmiştir. Kesitlerin ise bölmeleri oluşturduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, ezgisel yaklaşımlar, ara çizgi figürleri, ana çizgi figürleri, tınısal fon, geçiş figürleri ve solo pasajlar gibi hatlar kurgunun iç yapısını oluşturmuştur. Orion'un biçimsel yapısı ard arda gelen ve yapısal açıdan birbirlerine benzer kesitlerden oluşmuştur ve bu kesitlerin içeriğindeki en belirgin öge tekrar anlayışıdır. Tekrar anlayışı, özellikle de arka plan dokusu oluşturma işleviyle kurgulanmış olan ve "tınısal fon yaklaşımı" olarak adlandırılmış bir takım hatlarda yoğun şekilde görülmektedir. Bunun yanı sıra, "ara çizgi figürleri" ya da "ana çizgi figürleri" gibi işlevler oluşturma amacıyla kurgulanmış hatlarda da tekrarlama anlayışı sıkça görülmektedir. Buna karşın, bir takım kısımlardaki ezgisel hatlarda bire bir tekrar etme anlayışı yerine, ana fikrin evrilmesi, başkalaşması ya da çeşitlenmesi gibi anlayışlar gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaija Saariahoen_US
dc.subjectOrionen_US
dc.subjectİncelemeen_US
dc.subjectAnalizen_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectKurguen_US
dc.titleKaija Saariaho'nun Orion isimli eserinin incelenmesi ile senfonik orkestra için oyun isimli besteen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster