Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bir müzik yapıtının sanatın temel ilkeleri bağlamında çözümlenerek görselleştirilmesi ve selenleme yöntemiyle tekrar üretilmesi
dc.contributor.advisor | Karavit, Caner | |
dc.contributor.author | Dülger, Demet Deniz | |
dc.date.accessioned | 2024-12-04T07:46:51Z | |
dc.date.available | 2024-12-04T07:46:51Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6802 | |
dc.description.abstract | 20. Yüzyıl Müzik Tarihine Kısa Bir Bakış başlığında müziğin 20. yüzyıldaki yeni ses türleri bağlamında gelişim çizgisi görsel sanatlarla karşılaştırmalı olarak irdelenmiş ve böylece çalışmamıza konu olan Göbeklitepe müziğinin algılanmasını kolaylaştıracak bir temel sunulmaya çalışılmıştır.'Seslerin Sınıflandırılması ve Parça Bağlamında Değerlendirilmesi' kısmında 20. yüzyılda geliştirilmiş çeşitli ses sınıflandırma yöntemlerine değinilmiştir. Buradaki amaç sonraki kısımlarda yapılan heykele materyal belirleme aşamasını anlamlandıracak bir temel sunmaktır. Bu bağlamda Luigi Russolo'nun 'Gürültü Sanatı' isimli manifestosunda ve Helmut Lachenmann'ın 'Ses Türleri' isimli makalesinde sunulan ses sınıflandırma yöntemlerine değinilmiş ve Göbeklitepe eserinin bestelenmesinde kullanılan ses sınıflandırılması bu kısımda incelenmiştir. Görsel Sanatlar ve Müzik Disiplininde Tasarım Öğe ve İlkeleri bölümünde, görsel sanatlardaki tasarım öğe ve ilkelerinin müzikteki karşılıkları örnekler ile irdelenmiş; görsel sanatlar ve müziğin karşılıklı olarak tasarım öge ve ilkelerinin gösterildiği bir denklik tablosu oluşturulmuştur. Ardından bu öğe ve ilkelerinin Göbeklitepe eserindeki kullanımları incelenmiş ve dönüşüm yönteminin temeli oluşturulmuştur. 'Müziğinin Tasarım Öge ve İlkeleri Kapsamında Çözümlenmesi ve Heykel Formuna Dönüştürülmesi' başlığında müziğin öğe ve ilkeleri dahilinde belirlenen dönüşüm gerçekleştirilmiş ve bunlar örneklerle detaylı bir şekilde anlatılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tasarım Öge ve İlkeleri | en_US |
dc.subject | Dönüştürme | en_US |
dc.subject | Selenleme | en_US |
dc.subject | Heykel | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.title | Bir müzik yapıtının sanatın temel ilkeleri bağlamında çözümlenerek görselleştirilmesi ve selenleme yöntemiyle tekrar üretilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Temel Eğitim Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [448]
Institute of Fine Arts