Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ben ve başkası ikiliğinin sorgulanması aracılığıyla kompozisyonel diyalog
dc.contributor.advisor | Tuna, Tuğçe Ulugün | |
dc.contributor.author | Kırış, Didem | |
dc.date.accessioned | 2024-12-04T07:59:52Z | |
dc.date.available | 2024-12-04T07:59:52Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/6806 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ben ve başkası ikiliğinin sorgulanması aracılığıyla kompozisyonel diyalog yaratmaya odaklanmaktadır. Bilinmeyene hazır ve açık olmanın bedensel ve düşünsel araçları üzerinden şekillendiği eser, bir düet olarak kurgulanmış ve başkasını odağa alan bir araştırmayla başlamıştır. Ancak koşullar gereği, önemli bir kırılma noktasından geçerek ben ve bendeki-başka arasındaki ilişki çerçevesinde bir solo eser olarak tamamlanmıştır. Çalışma kavramsal çerçevesini fenomenoloji ve çağdaş performans teorisi üzerine temellendirmektedir. Öncelikle, 20. yüzyıl felsefe tarihine yön veren önemli düşünürlerin ben ve başkası arasındaki ilişkide doğal tavrı askıya alarak düşünme, birlikte olma, sonsuz sorumluluk, beden ve bendeki-başka gibi farklı kavramları etrafında ele alınmıştır. Kompozisyonel diyalog pratikleri ise çağdaş dans ve performans sahnesinin dönüm noktalarında bulunan sanatçıların yaklaşımları çerçevesinde örneklendirilerek incelenmiştir. Çalışma, merkezindeki kavramları kuramsal bir araştırma içinde tartışırken bu araştırmaya paralel olarak beden odaklı hareket yaklaşımları deneyimlenmiştir. Ben'in bendeki-başka'yla ve başkasıyla ilişkisi bağlamında, özellikle sürecin en önemli değişkeni olan pandemi koşullarının etkisiyle açığa çıkan bilinmeyene açık olmanın yansımaları "Diyalog" adlı esere dönüşmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | ben | en_US |
dc.subject | başkası | en_US |
dc.subject | artakalan | en_US |
dc.subject | diyalog | en_US |
dc.subject | bilinmeyen | en_US |
dc.subject | açıklık | en_US |
dc.subject | kompozisyonel diyalog | en_US |
dc.subject | fenomenoloji | en_US |
dc.title | Ben ve başkası ikiliğinin sorgulanması aracılığıyla kompozisyonel diyalog | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Dekoru ve Kostümü Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Güzel Sanatlar Enstitüsü [448]
Institute of Fine Arts