Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBucak Arslan, Fatma Selen
dc.contributor.authorZencir, Ozan
dc.date.accessioned2024-12-05T11:54:18Z
dc.date.available2024-12-05T11:54:18Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6897
dc.description.abstract19. yüzyıl, piyano müziğinin gelişimi açısından oldukça önemli bir dönemdir. Piyanonun icadından sonra giderek gelişen mekanizması ve 1789 Fransız Devrimi sonrası müzik dünyasındaki romantizm etkisi, piyano müziğinde duygusal derinlik ve teknik karmaşıklık açısından öne çıkan birçok farklı türde eserin bestelenmesine yol açmıştır. Bu dönem birçok piyanistin yaratıcılığını ve teknik kapasitesini sergilediği, piyanonun konser salonlarında solo enstrüman olarak kullanıldığı dönem olmuştur. Charles Valentin Alkan (1813-1888) 19. yüzyıl Fransız piyano müziğinin dikkate değer bir bestecisidir. Müzik hayatına erken yaşlarda başlayan Alkan, Conservatoire de Paris'te (Paris Konservatuvarı) eğitim görmüş, burada hem piyano performansı hem de bestecilik alanında ustalaşma çabası içine girmiştir. Yaşadığı dönemde hem besteci hem de piyanist olarak etkileyici bir kariyere sahip olmayı başaran Alkan, karmaşık yapıdaki eserleri, piyano üzerindeki olağanüstü teknik becerileri ve müzikal derinliğiyle dikkat çekmiştir. Besteci olarak özellikle piyano üzerine yoğunlaşmış ve neredeyse her türde piyano eseri bestelemiştir. Bunlar arasından özellikle piyano etütleri, klasik müziğin en zorlu eserlerinden bazılarını içermektedir. Bu etütler hem teknik ustalığı geliştirmek hem de müzikal ifadeyi derinleştirmek için önemli bir kaynak olmuştur. Bu çalışmanın odak noktaları arasında Alkan'ın piyano etütlerinden biri olan Op. 39 No. 12 Le Festin d'Esope (Ezop'un Şöleni) adlı eserin incelemesi yer almaktadır. Eser, tüm minör tonlarda yazılmış 12 etütten oluşan büyük bir koleksiyonun parçasıdır. Tema ve çeşitleme formunda bestelenmiştir. Bir tema ve onun yirmi beş farklı çeşitlemesinden oluşan bu eser, özellikle teknik ustalık gerektiren ve farklı zorluk seviyelerine sahip bölümler içermektedir. Piyanistler için hem teknik açıdan zorlayıcı hem de duygusal olarak derin anlamlar içeren bir repertuvar parçası olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışma, Alkan'ın virtüözite alanındaki ustalığına odaklanarak onun müziği ve yaşamı hakkında bir Türkçe kaynak sunmayı amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCharles Valentin Alkanen_US
dc.subjectLe festin d’Esopeen_US
dc.subjectDouze Études Dans Tous Les Tons Mineursen_US
dc.subjectOp. 39 No. 12en_US
dc.subjectRomantik Dönemen_US
dc.subjectkonser etütlerien_US
dc.titleCharles Valentin Alkan'ın piyano etütleri ve Op. 39 No. 12 Le Festin d'Esope adlı eserien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster