Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSözbir Köylü, Zehra
dc.contributor.authorAktaş, Server
dc.date.accessioned2024-12-05T12:39:18Z
dc.date.available2024-12-05T12:39:18Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/6903
dc.description.abstractMilli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan "2023 Eğitim Vizyonu" ile okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması hedeflenmektedir. Eğitime başlama yaşının öne çekilmesi ile bu kurumlara gelen öğrenciler kamusal tuvaletler ile daha erken buluşmaktadır. Bu yeni öğrenciler ile oluşan alanların standartları öğrencilerin günlük yaşam kalitelerini büyük ölçüde etkilemektedir. Bu çalışmada çocuk psikolojisi ve gelişiminde önemli bir etkisi bulunan tuvalet eğitimi sürecinin okullarda bulunan tuvalet alanlarına uygunluğu ve bu süreçte çocuklar için tasarlanan vitrifiye ürün tasarımlarının tuvalet kullanımına etkisi incelenmiştir. Çocuklar için tasarlanmış vitrifiye ürünleri, yaygınlaşan okul öncesi eğitim kurumlarında yerleşimi, çocuklar için tasarlanmış vitrifiye ürünlerin gelişim süreçleri ve ürün katalogları araştırılmıştır. Çocuk vitrifiye ürünlerin boyutları incelenerek, bu ürünlerin sadece boyutları küçültülerek çocuklar için ergonomik uyumluluğa sahip olup olamayacakları sorusundan hareketle, ürün-kullanıcı ilişkisi antropometrik kaynaklarla yeniden ele alınmıştır. Okul öncesi eğitim veren kurumların ortak tuvalet alanlarında bulunan vitrifiye ürünlerin standartları incelenerek, ilgili ürünlerin ergonomi ve çocukların antropometrik bakımından uygunluğu örnek okullar üzerinden araştırılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak okul öncesi eğitim kurumları ziyaret edilerek, bu kurumlardaki mevcut kamusal tuvalet alanları incelenmiştir. Ardından bu kurumlarda görev yapan yardımcı öğretmenler ve personeller ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler sonucunda yaşanan problemler ve ihtiyaçlar belirlenmiştir. Tuvalet alanlarının incelendiği, Ürün-kullanıcı ilişkisinin araştırıldığı ve tasarım kriterlerinin belirlendiği bu tez çalışması, elde edilen veriler doğrultusunda gerçekleştirilen sınıf içi ortak lavabo tasarımları ve çocuk klozeti tasarımı ile sonuçlandırılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectvitrifiye ürünleren_US
dc.subjectokul öncesi eğitimen_US
dc.subjectergonomien_US
dc.subjectstandartlaren_US
dc.subjectendüstriyel tasarımen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında vitriye ürünlerin ergonomi ve ürün kullanıcı açısından incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik ve Cam Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster