Özet
Konaklama mekanlarının tarihsel süreçte gelişimi ile birlikte seyahat ve konaklama kavramlarının anlamı boyutunda da gelişmeler olmuştur. Günümüzde gelişen teknoloji ve iletişimin verdiği ivme ile sektör olarak güçlenen "turizm", ekonomik hareketliliğin sürdürülmesi noktasında giderek önemini arttırmıştır. Her alanda bilgi ve tecrübe paylaşımının gerekliliği farklı sektörlerle turizm sektörünü buluşturmuş, alışkanlıklar; bireysel istekler ve çağdaş gereksinimler doğrultusunda yeniden programlanmaya başlanmıştır. Bu doğrultuda konaklama mekanları da alışılmış, standartların dışında yeni tanımlar kazanmıştır. Özellikle konaklama mekanları nın yeniden sınışandırılması gerekliliğinden hareketle, zaman içinde turizm alanında mekan ve konaklama anlayışını ifade eden yeni terimler iç mimarlık literatürüne girmeye başlamıştır. İngilizcesi "Highly Individual Places" olan Türkçe’ye "Kendine Özgü Mekanlar" olarak çevrilen ifade, İngilizce tanımın baş harşerinin kullanılması ile kısaltılmış ve "Hip" alternatif otellerin genel sıfatı haline gelmiştir.
With the historical development of accommodation places, there has become meaning developments on travel and accommodation concepts. With the speed of developing technology and communication, today Tourism strong as sector is increasing its importance in means of continuing economic movement. Necessity of sharing information and experience in each field has brought tourism sector together with other sectors and it is started to be reprogrammed with habits, individual desires and modern requirements. Within this direction, accommodation places reached new descriptions out of the scope of accustomed standards. Especially, since reclassification of accommodation places is required, new terms describing place and accommodation understanding started to be entered in professional literature. The statement Highly Individual Places is shortened with the initials and Hip has become the general adjective for the alternative hotels.