Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorLigini, Cesare
dc.date.accessioned2025-01-07T11:16:28Z
dc.date.available2025-01-07T11:16:28Z
dc.date.issued1987en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7089
dc.description.abstractStadyumlar, kütüphaneler, kiliseler, okullar, pazarlar gibi geniş kolektif mekanların tasarımıyla tanınan bir mimar olan Cesare Ligini'de ilk anım, kışkırtıcı derecede sessiz ve ironik bir şekilde kendine odaklanmış bir figürle tanıştığımdır.Belki balık tutuyordu, belki de belli bir balıkçı evinin güvertesinde, yüzü denize dönük oturuyordu. Modaya uygun kültürel üstyapıların gerçekten yaratıcı erkeklere her zaman dayatmak istediği koşullanmayı polemik zekasıyla önleyebildiğini zaten biliyordum ve o zamanlar genç olduğum için, anladığım bu sessizlikten rahatsız olmaktan ziyade memnun olduğumu hissettim. her türlü gereksiz Çık Bilim konuşmasının ötesinde sessiz bir anlayışın işareti olarak belli basamaklarda arkasında oturması. O zaman okumak benim için anıların derinliğini doğru bir şekilde hayal etmenin aşınma ve yıpranmasından daha zordu. Sizinle Paylaşılanlar aşmaz görevselci anlayışıyla mimar Cesare Ligini halka açık büyük yapı tasarımlarının-stadyumlar, kütüphaneler, kiliseler, pazarlar-adamıdır. Bende bıraktığı ilk izlenim kışkırtıcı suskunluğu, alaycı içe dönüklüğüyle belirlenen kişiliğidir. Balık avlıyordu belki, belki de bir balıkçı kulübesinin önünde duran şezlonga kaykılmış denizi izliyordu. Gerçek yaratıcı kişileri koşullandırmak isteyen günceldeki ekinsel üstyapı oluşumlarının etkisinden sahip olduğu hırçın zekâsıyla kaçınmakta becerili olduğunu biliyordum. Olgunlaşmamış yaşımla, arkasındaki merdiven basamaklarında otururken algıladığım o suskunluk bana ters gelmedi, dahası hoşuma gitti. Gereksiz söyleşilerin ötesinde sözcüklere dayanmayan bir anlaşmanın göstergesi gibiydi. Anlatım bulmaya dönük gizli,çaresiz, Sayoğun gerilim içinde onu önceleri engelleyen anıların boğuculuğu, her duygusal devinimini mantıklaştırmak tutkusunu ve sağlıklı imge yaratmak kaygısının yol açtığı yaratıcılığı anlamak o zamanlar benim için daha güçtü.Bu anlatım beklenmedik anda resimsel imgeler aracılığıyla da gerçekleşebilir.Değişken bulanıklıklar, belli belirsiz boyurlar kesin çizgilerle belirlenmiş imgelerle de etkin bir biçimde ortaya çıkabilirler.İmgeler zamanın bitim noktasına bu son simgesel perdeyi germiş olmakla sağlamış oldukları başarı duygusunu paylaşırlar.en_US
dc.description.abstractİstanbul İtalyan Kültür Merkezi ve Mimar Sinan Üniversitesi Resim ve Heykel Müzesi işbirliğiyle gerçekleştirilmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesi Resim ve Heykel Müzesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectLigini, Cesareen_US
dc.subject1913-1988--Kataloglaren_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectİtalyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleCesari & Marina Ligini resim sergisi: Le Tracce Dei Tempi = Zamanların izleri: 6-20 Şubat 1987, Mimar Sinan Üniversitesi Resim ve Heykel Müzesi İstanbulen_US
dc.title.alternativeen_US
dc.typecatalogueen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster