Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYenigeldi, Merve
dc.date.accessioned2025-01-09T19:59:41Z
dc.date.available2025-01-09T19:59:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn2458-8903
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1516192
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1284484
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7214
dc.description.abstractBatı resim sanatında zaman içerisinde dönüşümler geçirdiği gözlemlenen hayvan imgesi; sembolik, alegorik veya metaforik ifade biçimlerinde dönemin düşünsel altyapısına dair işaretler bırakır. Hayvan imgesi, Orta Çağ’da Hristiyanlık öğretisini yaymak ve dini mesajlar aşılamak amacı ile kullanılmaya başlar. Orta Çağ’dan Rönesans’a geçiş döneminde bilimin önem kazanması, hayvanlara yönelik yeni yaklaşımlar getirse de Orta Çağ’ın fantastik dünyası ilgi çekmeye devam eder. Erken dönem Rönesans resmi içerisinde konumlandırılan Hieronymus Bosch, Orta Çağ’ın fantastik varlıkları ile hayvanları betimleyerek gerçeküstü bir dünya yaratmıştır. Bu makalede, Bosch’un “Dünyevi Zevkler Bahçesi” triptiğindeki hayvan imgelerinden hareketle oluşturduğu görsel dilin temellerinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın kapsamı Orta Çağ ve Rönesans sanatı ile sınırlandırılmıştır. Bosch’un hayvan temsilleri odağında seçilmiş olan görseller, her bir panel için ayrı başlık altında değerlendirilmiş ve sembolizmi üzerine önermelerde bulunulmuştur. Bu çalışma, Bosch’un hayvan imgeleri üzerinden Orta Çağ ile Rönesans arasındaki geçiş dönemine bir bakış sunmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSanat Yazılarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHieronymus Boschen_US
dc.subjectDünyevi Zevkler Bahçesien_US
dc.subjectBatı Resim Sanatıen_US
dc.subjectKuzey Avrupa Sanatıen_US
dc.subjectHayvan İmgesien_US
dc.titleHieronymus Bosch'un "Dünyevi Zevkler Bahçesi" Triptiğindeki Hayvan İmgelerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.61742/sanatyazilari.1516192
dc.identifier.issue51en_US
dc.identifier.startpage456en_US
dc.identifier.endpage473en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1284484
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster