Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Hieronymus Bosch'un "Dünyevi Zevkler Bahçesi" Triptiğindeki Hayvan İmgeleri
dc.contributor.author | Yenigeldi, Merve | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T19:59:41Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T19:59:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.issn | 2458-8903 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1516192 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1284484 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7214 | |
dc.description.abstract | Batı resim sanatında zaman içerisinde dönüşümler geçirdiği gözlemlenen hayvan imgesi; sembolik, alegorik veya metaforik ifade biçimlerinde dönemin düşünsel altyapısına dair işaretler bırakır. Hayvan imgesi, Orta Çağ’da Hristiyanlık öğretisini yaymak ve dini mesajlar aşılamak amacı ile kullanılmaya başlar. Orta Çağ’dan Rönesans’a geçiş döneminde bilimin önem kazanması, hayvanlara yönelik yeni yaklaşımlar getirse de Orta Çağ’ın fantastik dünyası ilgi çekmeye devam eder. Erken dönem Rönesans resmi içerisinde konumlandırılan Hieronymus Bosch, Orta Çağ’ın fantastik varlıkları ile hayvanları betimleyerek gerçeküstü bir dünya yaratmıştır. Bu makalede, Bosch’un “Dünyevi Zevkler Bahçesi” triptiğindeki hayvan imgelerinden hareketle oluşturduğu görsel dilin temellerinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın kapsamı Orta Çağ ve Rönesans sanatı ile sınırlandırılmıştır. Bosch’un hayvan temsilleri odağında seçilmiş olan görseller, her bir panel için ayrı başlık altında değerlendirilmiş ve sembolizmi üzerine önermelerde bulunulmuştur. Bu çalışma, Bosch’un hayvan imgeleri üzerinden Orta Çağ ile Rönesans arasındaki geçiş dönemine bir bakış sunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Sanat Yazıları | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hieronymus Bosch | en_US |
dc.subject | Dünyevi Zevkler Bahçesi | en_US |
dc.subject | Batı Resim Sanatı | en_US |
dc.subject | Kuzey Avrupa Sanatı | en_US |
dc.subject | Hayvan İmgesi | en_US |
dc.title | Hieronymus Bosch'un "Dünyevi Zevkler Bahçesi" Triptiğindeki Hayvan İmgeleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.61742/sanatyazilari.1516192 | |
dc.identifier.issue | 51 | en_US |
dc.identifier.startpage | 456 | en_US |
dc.identifier.endpage | 473 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1284484 | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.snmz | KA_20250105 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [1116]
TR Index