Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Caner
dc.date.accessioned2025-01-09T19:59:42Z
dc.date.available2025-01-09T19:59:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.issn2146-9059
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20488/sanattasarim.1048651
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1144427
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7219
dc.description.abstractI?ncil’de I?sa’ya dair anlatılan hika?yeler Batı Sanatı’nda bir hayli o?nem arz etmektedir. Sanatc?ıların birc?og?u bu hika?yeleri tuvallerine yansıtmıs?lardır. I?sa’nın havarileriyle birlikte yedig?i son aks?am yemeg?i tarih boyunca birc?ok ressam tarafından malzeme olarak kullanılmıs?tır. Giotto di Bondone, Bouts, Poussin ve Leonardo Da Vinci bu ressamlardan bazılarıdır. Romalı askerlerce tutuklanmasından bir gu?n o?nceki bu aks?am yemeg?inde I?sa havarilerinden biri tarafından ihanete ug?rayacag?ını ac?ıklamıs?tır. Bu noktada bir hayli dramatik tarihsel bir olay nitelig?i tas?ımaktadır. Dali ise bu anlatıyı dramatik tarihsel bir yemek s?emasından ziyade liturjik bir yemek s?eması olarak yorumlamıs?, son aks?am yemeg?inin huzurla devam eden komu?nyon as?amasını vurgulamıs?tır. Bu c?alıs?mada Erwin Panofsky’nin “I?konografik ve I?konolojik Sanat Eles?tirisi” yo?ntemi go?z o?nu?ne alınarak 20. yu?zyılın en etkili ressamlarından Salvador Dali’nin “Son Aks?am Yemeg?i Ayini” adlı eseri analiz edilmis?tir. Eser analiz edilirken dog?al anlam, uzlas?malı anlam ve ic?sel anlam alt bas?lıkları kullanılmıs?tır. Yapılan literatu?r taramasında daha o?nce Salvador Dali’nin o?zellikle Katolik inancını yog?un bir s?ekilde yas?adıg?ı do?nemde yaptıg?ı bu dini konulu resimle ilgili bir takım yorumlamaların yapıldıg?ı go?ru?lmu?s?, ancak Panofsky’nin ikonografik ve ikonolojik sanat eles?tirisi yo?ntemiyle kapsamlı ve bu?tu?nlu?klu? bir analizinin yapılmadıg?ı fark edilmis?tir. Bu hususta is?bu akademik c?alıs?manın literatu?re katkıda bulunacag?ı du?s?u?nu?lmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResimen_US
dc.subjectSalvador Dalien_US
dc.subjectPanofskyen_US
dc.subjectI?konografien_US
dc.subjectI?konolojien_US
dc.titleI?KONOGRAFI?K VE I?KONOLOJI?K SANAT ELES?TI?RI?SI? YO?NTEMI?NE GO?RE SALVADOR DALI?’NI?N "SON AKS?AM YEMEG?I? AYI?NI?" ADLI ESERI?NI?N ANALI?ZI?en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.20488/sanattasarim.1048651
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage322en_US
dc.identifier.endpage333en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1144427
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster