Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoyuncu, Bengisu
dc.date.accessioned2025-01-09T19:59:42Z
dc.date.available2025-01-09T19:59:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29299/kefad.1119202
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1170848
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7228
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin yirmi birinci yüzyıl becerilerini kazanmaları için pedagojik bir yaklaşım olarak proje tabanlı öğretim tasarımını uygulamaktır. Araştırma karma yöntem olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubu 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilkokul üçüncü sınıfa devam eden 36 öğrenciden oluşmuştur. Uygulama öncesinde ve sonrasında çalışma grubuna Yaratıcılık Ölçeği ve Çocuklar İçin Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği-B Formu uygulanmıştır. Uygulama sonrasında Bireysel Öz Değerlendirme ve Grup Değerlendirme Rubrikleri uygulanmış ve bireysel görüşmeler yapılmıştır. Öğretim tasarımı Hayat Bilgisi, Matematik ve Türkçe derslerinin kazanımları dikkate alınarak disiplinlerarası yaklaşımla hazırlanmıştır. Uygulama haftada 4 saat olacak biçimde 5 hafta olarak yapılmıştır. Verileri üzerinde yapılan analizlere göre öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinde bir değişiklik olmamıştır. Bununla birlikte üst bilişsel farkındalık düzeylerinde anlamlı düzeyde artış olduğu görülmüştür. Öğrenciler uygulama sonunda düşünme, tasarlama, araştırma yapma, yaratıcı düşünme, hayal gücü, tasarlama ve dikkat gibi bilişsel becerilere daha fazla vurgu yapmış olsalar bile işbirliği, yardımlaşma, arkadaşlık, özgüven ve grupla çalışma gibi sosyal becerilerinin de geliştiğini ifade etmişlerdir. Bireysel ve grup değerlendirme formlarına dayalı olarak öğrencilerin büyük çoğunluğunun kendilerinden beklenen performansı gösterdiği anlaşılmaktadıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Geliştirilmesi: Proje Tabanlı Öğretim Tasarımıen_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.29299/kefad.1119202
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2290en_US
dc.identifier.endpage2323en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinid1170848
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster