Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYanar, Hüseyin
dc.date.accessioned2022-06-08T18:38:15Z
dc.date.available2022-06-08T18:38:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMU9UQXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/726
dc.description.abstractBeyaz bir kağıt aldım ve önüme koydum. Sanki büyük bir eskiz yapmaya karar vermiştim sonunda. Sanki hiç bitmeyecekmiş gibi. Elimde kalın 6B eskiz kalemi vardıeski günlerdeki gibi. ilk başta Kağıt boştu ve üzerinde hiç birşey yoktu. Gerçekten çok zordu ustamın anısına bir şeyler çizmek. Bir işaret koymak bile meseleydi. Zaman geldi ve başladım çizmeye, döne döne, geriye ileriye giderek kelimelerle. Yıllar üzerinden yine bereberce yolculuk yaptım onunla. Anlar ve anılar ip gibi sıralandı, sisler içindeki geçmişte. Ne öğrendim, ne öğrendik hocadan! Güzel Sanatlar Akademisi dediğimiz ‹stanbuldaki okulun, efsanevi Boğaz kıyısındaki mabedinde, sanat mıydı, mimarlık mıydıöğrendiğimiz. Hepimizin ayrıbir hocasıolmasına karşın eminim onun aracılığıile yaşamın gerçek mimarlığının sanatıyla ilgili farklıfarklı bazısırlar bulduk. Kelimelere dökmeye çalıştığım bu eskiz işte böyle bir senaryoyu çizmeyi hedeşedi bizim unutulmaz hocamız, Akdenizli ve İstanbullu bir usta, bir mimar Muammer Onat için.en_US
dc.description.abstractI took a white paper and put it in front of me. As if I decided to make a big sketch at the end. As if it will never finish. I had a tick, 6B sketch pencil in my hand, like good old days. The paper was empty and there was nothing first. It was really very difficult to draw something for the memory of my Master. Even to put a mark was a challange. And time came, I began to draw by going back and front retrospectively with the words. In the end, I traveled with him over the years. The memories and moments lined up in a row in the foggy past. What have I learned, what have we learned from him! Was it "art" or "architecture" which we learned in a legendary temple, a school called Fine Arts Academy of İstanbul. Yes we did, both. But it was more than that, far more than that. Although the "hoca" of every one of us was different, I am sure that through him we all have found some clues of the secrecy of the art of real architecture of life. That is what the sketch is intending to draw for our unforgetable teacher, a Mediterranaen and an İstanbulian Master, an architect, Muammmer Onat.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.titleAynaların dansıen_US
dc.title.alternativeThe dance of the mirrorsen_US
dc.typeotheren_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issuesupplen_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.identifier.trdizinidTVRJMU9UQXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster