Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarayılanoğlu, Gamze
dc.date.accessioned2025-01-09T19:59:44Z
dc.date.available2025-01-09T19:59:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2687-5373
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1142234
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7286
dc.description.abstractDijital teknolojilerin artan çeşitliliği, pek çok alanda olduğu gibi çağdaş müze mekânlarında da ziyaretçi deneyimini dönüştürmektedir. Yeni medya sanatı, dijitalleşme ve bilgi iletişim teknolojileri ile müzeler dijitalle gerçek mekânı bir araya getiren, çok katmanlı, deneyim odaklı mekânlar haline gelmiştir. Oyunların etkileşimli ve aktif katılım gerektiren doğası müze mekânlarında kullanıcı odaklı deneyimi artırmak bağlamında etkin yöntemler sunmaktadır. Bu çalışma ile dijital teknolojik uygulamalar desteğiyle oyunlaştırılan müze deneyiminin incelemesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden kümülatif durum çalışması yöntemi kullanılarak; saha araştırmaları, gözlem ve kaynak taramaları ile dijital teknolojilerin müze deneyimine oyunlaştırma yoluyla katkıları bütüncül olarak ortaya konmaktadır. Bu amaçla müzeciliğin dijitalleşme süreci tarihsel aşamalarıyla ele alındıktan sonra müze deneyimi ve teknoloji ilişkisi kapsamlı bir alan yazın taraması ile araştırılmış, müzede oyunlaştırma uygulamaları örneklerle incelenmiştir. Müze deneyimini oyunlaştıran uygulamaların dijital duyusal araçlar, konum tabanlı hikâye anlatımı, kitle kaynaklı veriler, sanal galeriler, erişilebilir mekânlar ve sosyal ağlar gibi dijital teknolojilerle desteklenen; bireyin aktif katılımını teşvik eden, kapsayıcı, eğlenceli, etkileşimli ve eğitici uygulamalar olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofIDA: International Design and Art Journal (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzeciliken_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectMüze Deneyimien_US
dc.subjectDijital Etkileşimli Teknolojileren_US
dc.subjectDijital Duyusal Araçlaren_US
dc.titleMüze deneyiminin dijital teknolojilerle oyunlaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage200en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1142234
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster