Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Müze deneyiminin dijital teknolojilerle oyunlaştırılması
dc.contributor.author | Karayılanoğlu, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T19:59:44Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T19:59:44Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2687-5373 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1142234 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7286 | |
dc.description.abstract | Dijital teknolojilerin artan çeşitliliği, pek çok alanda olduğu gibi çağdaş müze mekânlarında da ziyaretçi deneyimini dönüştürmektedir. Yeni medya sanatı, dijitalleşme ve bilgi iletişim teknolojileri ile müzeler dijitalle gerçek mekânı bir araya getiren, çok katmanlı, deneyim odaklı mekânlar haline gelmiştir. Oyunların etkileşimli ve aktif katılım gerektiren doğası müze mekânlarında kullanıcı odaklı deneyimi artırmak bağlamında etkin yöntemler sunmaktadır. Bu çalışma ile dijital teknolojik uygulamalar desteğiyle oyunlaştırılan müze deneyiminin incelemesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden kümülatif durum çalışması yöntemi kullanılarak; saha araştırmaları, gözlem ve kaynak taramaları ile dijital teknolojilerin müze deneyimine oyunlaştırma yoluyla katkıları bütüncül olarak ortaya konmaktadır. Bu amaçla müzeciliğin dijitalleşme süreci tarihsel aşamalarıyla ele alındıktan sonra müze deneyimi ve teknoloji ilişkisi kapsamlı bir alan yazın taraması ile araştırılmış, müzede oyunlaştırma uygulamaları örneklerle incelenmiştir. Müze deneyimini oyunlaştıran uygulamaların dijital duyusal araçlar, konum tabanlı hikâye anlatımı, kitle kaynaklı veriler, sanal galeriler, erişilebilir mekânlar ve sosyal ağlar gibi dijital teknolojilerle desteklenen; bireyin aktif katılımını teşvik eden, kapsayıcı, eğlenceli, etkileşimli ve eğitici uygulamalar olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | IDA: International Design and Art Journal (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzecilik | en_US |
dc.subject | Oyunlaştırma | en_US |
dc.subject | Müze Deneyimi | en_US |
dc.subject | Dijital Etkileşimli Teknolojiler | en_US |
dc.subject | Dijital Duyusal Araçlar | en_US |
dc.title | Müze deneyiminin dijital teknolojilerle oyunlaştırılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 200 | en_US |
dc.identifier.endpage | 213 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1142234 | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.snmz | KA_20250105 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [1119]
TR Index