Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Öğretmenlerin Program Okuryazarlığı Yeterliliğinin Okul İklimine Etkisinde Program Liderliği Algısının Aracı Etkisi
dc.contributor.author | Sesli, Müge Aydın | |
dc.contributor.author | Akpolat, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T19:59:45Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T19:59:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.issn | 1308-8963 | |
dc.identifier.issn | 1308-8971 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.51460/baebd.1481313 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1260442 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7300 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, program okuryazarlığı yeterliliğinin okul iklimine etkisinde algılanan program liderliği düzeyinin aracı etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Belirtilen amaç doğrultusunda, çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim döneminde İstanbul ili Avrupa yakasında bulunan 525 ortaöğretim kurumunda görev yapan 25.469 öğretmen oluşturmaktadır. Evreni temsil eden örneklem, tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini meslek lisesinde çalışan 197, genel lisede çalışan 181 olmak üzere 395 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Okul Müdürlerinin Eğitim Programı Liderliği Ölçeği, Öğretim Programı Okuryazarlığı Ölçeği ve Okul İklimi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verileri SPSS24 ve AMOS24 istatistik programları ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin program okuryazarlık algı düzeyleri yüksek, program liderliği ve okul iklimi algılarının ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, öğretmenlerin program okuryazarlığı düzeyinin okul iklimine doğrudan pozitif yönde anlamlı etkisi olduğu ve öğretmenlerin program okuryazarlığı düzeylerinin okul iklimine etkisinde eğitim programı liderliği algılarının kısmi aracı etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul iklimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Program okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Program liderliği | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin Program Okuryazarlığı Yeterliliğinin Okul İklimine Etkisinde Program Liderliği Algısının Aracı Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.51460/baebd.1481313 | |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1365 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1384 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1260442 | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.snmz | KA_20250105 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [1119]
TR Index