Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Tuğçe
dc.date.accessioned2025-01-09T19:59:45Z
dc.date.available2025-01-09T19:59:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2458-8903
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1326339
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1209257
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7303
dc.description.abstractPerformans sanatında, sosyal performansları ve toplumsal söylem tarafından dayatılan yanılsamalı öznellik formlarını karşı-gösterge ile sunan sanatçı bedeni, normları zorladığı için radikal bir biçimde yabancılaşmaktadır. Ancak performatif bir inşa olan toplumsal cinsiyet ve onun tutarlılığındaki görme rejiminde, kadın ve erkek sanatçının bedenindeki yabancılık aynı dengede değildir. Karakterize edilmiş öznelliklerin ötesine geçen, kimlik normlarını aşan sanatçı bedeni kadın ise, patriyarkide halihazırda öteki olmasından kaynaklı olarak bedenindeki yabancılık iki katına çıkmaktadır. Performativiteye eklemlenen etnisite, çifte-yabancılığa dair başka bir tartışma açmaktadır. Etnisite ile ilişkilenen çifte-yabancılık bilhassa kültür ve gelenek meselelerini dert edinen göçmen sanatçının bedeninde cismanileşmektedir. Nezaket Ekici, kadın ve göçmen bir beden olarak yaşadığı yerde halihazırda bir yabancıdır. Kültürel formların kadın bedeni üzerindeki işleyişini ters-yüz ettiği performans sanatında, bedeninin yabancılığı iki katına çıkmaktadır. Bu makale, Ekici’nin toplumsal cinsiyeti kültürel formlarla temasa geçirerek kadınlık meselelerini gündeme getirdiği Lifting a Secret ve Innaferabile/Greifbar Fern adlı performanslarını okumaya almakta ve sanatçının bedeninde tezahür eden çifte-yabancılaşmayı incelemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSanat Yazılarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeminizmen_US
dc.subjectPerformans Sanatıen_US
dc.subjectPerformativiteen_US
dc.subjectÇifte-Yabancılaşmaen_US
dc.subjectGöçmen Bedenen_US
dc.titlePERFORMATİVİTE VE KADIN SANATÇI BEDENİNDE ÇİFTE-YABANCILIK: NEZAKET EKİCİ’NİN PERFORMANS SANATINDA KADIN BEDENİ VE KÜLTÜREL FORMLARIN İLİŞKİSELLİĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEMEen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.61742/sanatyazilari.1326339
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.startpage275en_US
dc.identifier.endpage296en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1209257
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster