Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Sanat Tarihinde Kanon: Kavramlar ve Yaklaşımlar
dc.contributor.author | Langfeld, Gregor | |
dc.contributor.author | Karaca, Mertkan | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T19:59:46Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T19:59:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 1309-4815 | |
dc.identifier.issn | 2822-6852 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1396993 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1210068 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7310 | |
dc.description.abstract | “Kanon” yahut “kanonlaşma” terimi, kültürün belirli yönlerinin örnek teşkil eder şekilde tesis edildiği bir süreci ifade eder. Antik Çağ’da Polykleitos'un bir heykeli, insan vücudunun oranlarını mükemmelen temsil ettiğinden “kanon” olarak adlandırılmıştı. Söz konusu heykel bir standard, bir referans noktası teşkil etmiş ve böylelikle taklide değer bulunmuştu. Sanat tarihi kanonunun yine iyi bilinen örneklerinden biri “en üstün” gördüğü İtalyan sanatçı ve mimarların biyografilerini derlediği Sanatçıların Hayat Hikâyeleri çalışması nedeniyle sanat tarihinin babası olarak kabul edilen Giorgio Vasari (1511-1574) tarafından hazırlanmıştı. Vasari bu çalışmasında “daha iyiyi iyiden, en iyiyi daha iyiden, en seçkin olanı daha az nitelikliden ayırmayı” amaçladı. Encyclopaedia Britannica’ya göre, Vasari’nin bu kitapta belirlediği İtalyan Rönesans sanatçıları kanonu bugüne dek geçerliliğini korumaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat tarihi | en_US |
dc.subject | kanon | en_US |
dc.subject | Gregor Langfeld | en_US |
dc.title | Sanat Tarihinde Kanon: Kavramlar ve Yaklaşımlar | en_US |
dc.type | translation | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.56074/msgsusbd.1396993 | |
dc.identifier.issue | 28 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 12 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1210068 | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.snmz | KA_20250105 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [1118]
TR Index