Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
The Role of Abductive Thinking in K12 Skill Development Process: Example of Mathematics Lesson
dc.contributor.author | Cirik, İlker | |
dc.contributor.author | Akpolat, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T20:03:29Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T20:03:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37669/milliegitim.1308508 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1224872 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7456 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to explain how abductive thinking in the process of skill development helps the higher order thinking process and contributes to making learning experiences more efficient, effective, and permanent. In this context, the K12 Skills Framework: Turkey Holistic Model, a skills development process was designed focusing on the trends identified based on the K12 Skills Framework Instructional Design Model and skills summarized in four main categories. The specific area selected for skill development is “Calculating the Approximate Square Root of Irrational Numbers/Non-Square Numbers” in the 8th grade mathematics sub-learning area. By creating a sample lesson plan for the development of these skills, it is aimed to provide guidance on how students can develop these skills. In addition, the use and development of abductive thinking, which is defined as an intermediate thinking skill that includes several integrated skills, will contribute to the process of understanding and comprehension at the point of developing these tendencies and skills. © (2024), (T.C. Milli Egitim Bakanligi). All Rights Reserved. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | T.C. Milli Egitim Bakanligi | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Egitim | en_US |
dc.rights | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.subject | abductive thinking | en_US |
dc.subject | K12 skills framework | en_US |
dc.subject | skill development | en_US |
dc.title | The Role of Abductive Thinking in K12 Skill Development Process: Example of Mathematics Lesson | en_US |
dc.title.alternative | Abdüktif Düşünmenin K12 Beceri Geliştirme Sürecindeki Rolü: Matematik Dersi Örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37669/milliegitim.1308508 | |
dc.identifier.volume | 53 | en_US |
dc.identifier.issue | 241 | en_US |
dc.identifier.startpage | 519 | en_US |
dc.identifier.endpage | 542 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85185289287 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1224872 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | |
dc.indekslendigikaynak | Scopus | |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.snmz | KA_20250105 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |