Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Relationship between loneliness and perceived social support of teachers in the workplace
dc.contributor.author | O?uz, Ebru | |
dc.contributor.author | Kalkan, Melek | |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T20:03:29Z | |
dc.date.available | 2025-01-09T20:03:29Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/7462 | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the relationship between loneliness and perceived social support of teachers in the workplace. The study group consists of 170 primary school teachers, who participated in the study on a voluntary basis, from the city of Samsun, Turkey. To determine teachers' loneliness levels in the workplace 'Loneliness Scale in Workplace' is used. There is a significant and positive relationship between loneliness and social support at workplace. According to results of the study teachers perceive low levels of loneliness and social support in workplace. There is no difference in this relationship with regards to subject area but the difference is significant in terms of years of service. Teachers with more than 10 years of seniority had higher levels of loneliness at work. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Ankara University | en_US |
dc.relation.ispartof | Elementary Education Online | en_US |
dc.rights | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.subject | Loneliness at work | en_US |
dc.subject | Social support | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.title | Relationship between loneliness and perceived social support of teachers in the workplace | en_US |
dc.title.alternative | Ö?retmenlerin iş yaşami{dotless}nda algi{dotless}ladi{dotless}klari{dotless} yalni{dotless}zli{dotless}k i?le sosyal destek düzeyleri arasi{dotless}ndaki i?lişki | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 787 | en_US |
dc.identifier.endpage | 795 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-84904436301 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.indekslendigikaynak | Scopus | |
dc.snmz | KA_20250105 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosyalar | Boyut | Biçim | Göster |
---|---|---|---|
Bu öğe ile ilişkili dosya yok. |
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Տcopus [1543]
Scopus | Abstract and citation database