Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Mimari Üretimde Kullanım ve(ya) Katılım
dc.contributor.author | Atay, Güldehan Fatma | |
dc.contributor.author | Demir, Ataman | |
dc.date.accessioned | 2022-06-08T18:31:20Z | |
dc.date.available | 2022-06-08T18:31:20Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1302-2636 | |
dc.identifier.issn | 1302-2636 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNU1qUXlNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/76 | |
dc.description.abstract | Çalışma, günümüz mimari atmosferinde sıklıkla telaffuz edilen kullanıcı katılımına ilişkin bir araştırma olarak ele alınmıştır. Kullanmak ve katılmak gibi birbirinden farklı iki eylemin bir arada tasavvur edilmesinin nas l bir mimari üre- time karşılık geleceği sorusu, çalışmanın çıkış noktasıdır. Bu bağlamda, mimarlık tarihi ve sosyal disiplinler alanlarında kullanıcının tanımına ilişkin kırılmalarla birlikte, kullanıcının günümüz mimarlık üretiminde nasıl bir ilişkiler a¤ içinde yer aldığını kavramak çalışmanın esas n oluşturur. Mekânın bir ilişkiler ağı ile örülü olması, zaman içerisinde mekânın kuruluşunun, bafl ndan sonuna tek elden ç kan üretimden, gittikçe daha da karmaşıklaşan bir üretim sürecine dönüşmesi, günümüzde özellikle kullan c -ürün ara yüzü bağlamında yeni tartışmaların zorunlu hale geldiği açık uçlu bir sistemi gündeme taşır. Bu yaklaşım, gerek tarihsel kırılmaların anlaşılması gerekse de kuramsal tartışmaların mimari üretime yansımalar ekseninde ele alınmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This paper focuses on the case of user participation that frequently enunciated in architectural atmosphere. The starting point of the research is disputing a produc- tional system that referres use and par- ticipate which of two are very different by means of action. In this context the main point is to research the breaking points of user in architectural history to conceive the position of user in architectural production process. In this context, the space which is defined as a network of relationships and a com- plicated productional process, brings up open ended systems which demands new arguments on the relationship between user-architectural product. This approach demands to deal with the the arguments in social atmosphere that effects the architec- tural production. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Tasarım+Kuram | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mimarlık | en_US |
dc.title | Mimari Üretimde Kullanım ve(ya) Katılım | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | . . . | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | |
dc.institutionauthor | Demir, Ataman | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 96 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | TVRjNU1qUXlNZz09 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
TRDizin [756]
TR Index