Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKuru, Ali Sahan
dc.date.accessioned2025-01-09T20:08:02Z
dc.date.available2025-01-09T20:08:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-5707
dc.identifier.issn2636-8064
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29135/std.315192
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/7945
dc.description.abstractIn this paper; the way that the history has been recorded in the work of artists who lived and produced during and after the First World War in Weimar Republic in Germany will be examined. The impact of the war on the language of art and how it transformed the artistic scene will be examined through the differences between print series of Max Beckmann and lathe Kollwitz. First two chapters will explore the impact of the war on the European art, roles of artist during that time, and finally the artistic trend of New Objectivism, which occured in Germany. Last two chapters will examine Max Beckmann's Die Holle (The Hell) and Kathe Kollwitz's Der Krieg (The War) print files in a comparative manner in terms of their structural and conceptual aspects. The artists critical approach to the social crises and their response to war in artistic terms will be examined through the works of two artists.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEge Univen_US
dc.relation.ispartofSanat Tarihi Dergisi-Journal of Art Historyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNew Objectivityen_US
dc.subjectVerismen_US
dc.subjectIronyen_US
dc.subjectCyncismen_US
dc.subjectWood Printen_US
dc.titleTHE EFFECTS OF THE FIRST WORLD WAR ON THE LANGUAGE OF ART Max Beckmann's Die Holle (The Hell), Kathe Kollwitz's Der Krieg (The War) Portfoliosen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridKuru, Ali Sahan/0000-0002-4479-2404
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.29135/std.315192
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage395en_US
dc.identifier.endpage421en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.identifier.wosWOS:000595939700010
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster