Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Caner
dc.date.accessioned2025-01-09T20:08:10Z
dc.date.available2025-01-09T20:08:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0213-392X
dc.identifier.issn1989-4562
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.6018/imafronte.470061
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/8035
dc.description.abstractRenaissance style of painting reflects all types of plastic design principles, approaches and understanding as a standard character of historical, political, religious, cultural, and economic features of that era. Disposing of unadulterated strict and church focused kind of perspective, Renaissance artists practically start to look on nature, science, literature, philosophy, and obviously human anatomy in a different set of minds. Reasonable, balanced, scientific and logical portrayal of human life leads painters to focus closer on pieces of the human body. Aside from the faces of the figures, hands become essential body parts to hold a mirror to the interior universe of the figures. They were included within the iconographic program such mirrored the emotions and contemplations of the figure, and the connection among figures and objects. In this study, an examination through various Renaissance paintings will shed light on how the painters like Giotto, Da Vinci, Michelangelo, Francesca, and more utilized the portrayal of hands as an apparatus and as a language of their creative purposes. Thusly, an iconography of hands in Renaissance painting will be manifested.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEdit Um-Ediciones Univ Murciaen_US
dc.relation.ispartofImafronte-Revista De Historia Del Arteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRenaissanceen_US
dc.subjectpaintingen_US
dc.subjecthuman anatomyen_US
dc.subjecthandsen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.titleICONOGRAPHY OF HANDS IN RENAISSANCE PAINTINGen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTuran, Caner/0000-0002-1191-1614
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.6018/imafronte.470061
dc.identifier.issue28en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.identifier.wosWOS:000716384900008
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster