Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Müze deneyiminin dijital teknolojilerle oyunlaştırılması
Künye
Ergin, G. (2022). Müze deneyiminin dijital teknolojilerle oyunlaştırılması. IDA: International Design and Art Journal, 4 (2), 200-213.Özet
Dijital teknolojilerin artan çeşitliliği, pek çok alanda olduğu gibi çağdaş müze mekânlarında da ziyaretçi deneyimini dönüştürmektedir. Yeni medya sanatı, dijitalleşme ve bilgi iletişim teknolojileri ile müzeler dijitalle gerçek mekânı bir araya getiren, çok katmanlı, deneyim odaklı mekânlar haline gelmiştir. Oyunların etkileşimli ve aktif katılım gerektiren doğası müze mekânlarında kullanıcı odaklı deneyimi artırmak bağlamında etkin yöntemler sunmaktadır. Bu çalışma ile dijital teknolojik uygulamalar desteğiyle oyunlaştırılan müze deneyiminin incelemesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden kümülatif durum çalışması yöntemi kullanılarak; saha araştırmaları, gözlem ve kaynak taramaları ile dijital teknolojilerin müze deneyimine oyunlaştırma yoluyla katkıları bütüncül olarak ortaya konmaktadır. Bu amaçla müzeciliğindijitalleşme süreci tarihsel aşamalarıyla ele alındıktan sonra müze deneyimi ve teknoloji ilişkisi kapsamlı bir alan yazın taraması ile araştırılmış, müzede oyunlaştırma uygulamaları örneklerle incelenmiştir. Müze deneyimini oyunlaştıran uygulamaların dijital duyusal araçlar, konum tabanlı hikâye anlatımı, kitle kaynaklı veriler, sanal galeriler, erişilebilir mekânlar ve sosyal ağlar gibi dijital teknolojilerle desteklenen; bireyin aktif katılımını teşvik eden, kapsayıcı, eğlenceli, etkileşimli ve eğitici uygulamalar olduğu görülmüştür The increasing diversity of digital technologies is transforming the visitor experience in contemporary museum spaces, as in many other areas. Museums have become multi- layered, experience-oriented spaces that connect digital and physical space with new media art, digitalization, and information communication technologies. The interactive nature of games offers methods to increase the user-oriented experience in museum spaces. This study aims to examine the gamification of museum experience with the support of digital technological tools. ATheAresearch holistically reveals the contributions of digital technologies to the gamification of museum experience through field research, observation, and literature review, using the cumulative case study method from qualitative research methods. For that purpose, the study discusses the digitalization process of museums with its historical stages and researches the relationship between museum experience and technology through a comprehensive literature review. Furthermore, gamification applications in museums have been examined with examples. AsAa result, the study concludes that inclusive, entertaining, interactive, and educational implementations encourage active participation using digital technologies such as digital sensory tools, location-based storytelling, crowd-sourced data, virtual galleries, accessible venues, and social networks gamify the museum experience.
Kaynak
IDA: International Design and Art JournalCilt
4Sayı
2Koleksiyonlar
- TRDizin [1116]
- Ꮃeb of Science [1766]