Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkcagun, Engin
dc.contributor.authorDal, Vedat
dc.date.accessioned2025-01-09T20:08:22Z
dc.date.available2025-01-09T20:08:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1300-3356
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/8164
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the use of Porter's generic strategies in successful apparel companies and develop strategy proposals for Turkish apparel companies to create an advantage in international markets. A survey has been developed through the sources in literature to gather data in line with this purpose and competitive strategies of the apparel companies in the Top and Next Top 500 Industrial Enterprises ranking made by ISO each year have been analyzed. According to the findings obtained from the analyses, the most common strategy followed by Turkish apparel industry is the general cost leadership strategy. The Top and Next Top 500 rankings of ISO diverge in competitive strategies they follow. The most common competitive strategy followed by Top 500 companies in ISO ranking after the general cost leadership strategy is differentiation strategy.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherE.U. Printing and Publishing Houseen_US
dc.relation.ispartofTekstil Ve Konfeksiyonen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectApparel industryen_US
dc.subjectCompetitive strategyen_US
dc.subjectM. Porteren_US
dc.subjectCost leadershipen_US
dc.subjectDifferentiationen_US
dc.titleTHE USE OF M. PORTER'S GENERIC STRATEGIES IN THE TURKISH APPAREL INDUSTRY AND STRATEGY PROPOSALS FOR COMPANIESen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridAkcagun, Engin/0000-0002-3668-7268
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosqualityQ4
dc.identifier.wosWOS:000342886100003
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster