Özet
Bu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve İnternet teknolojilerinin sağladığı imkanların görsel sanatlar dersi içeriklerinde kullanılması ile daha verimli bir ders ortamı oluşturulması, bilgi ve kazanımların kalıcılığını sağlanması amacı ile bu olanakların ders içeriklerinde kullanma yöntemlerinin irdelenmesidir. Bilgisayar ve İnternet teknolojilerinin sağladığı avantajlar ile oluşturulmuş ders içeriklerinin, klasik yöntem ile yapılan eğitime göre avantaj ve dezavantajları tez içerisinde analiz edilmektedir. Bilgisayar ve İnternet destekli eğitimin görsel sanatlar eğitimi sürecine etkilerini öğrencilerin araştırma ve uygulama alışkanlıklarına yönelik tutumlarına etkisi yine bu çalışmada değerlendirmektir. Çalışmanın kapsamı, araştırmanın amacı dahilinde farklı düzeyde bilgisayar ve İnternet imkanlarına sahip beş farklı okul ve eğitim ortamında öğrencilerin araştırma ve uygulama amacı ile bu teknolojilere yaklaşımları değerlendirilmiş, elde edilen sonuçlar analiz edilmiştir.