Özet
Fuar Standı Tasarımında Süreç Yönetimi başlıklı tez çalışmasıyla öncelikli olarak stant tasarımının içinde yer aldığı süreçler bütünü içinde kendi süreciyle görülebilirliği ve ölçülebilirliği açısından önemini vurgulamaktır. Birinci bölüm, stant tasarımının ana rahmi sayılabilecek 'fuar' kavramını derinlemesine incelemektedir. İkinci bölüm, fuar sektörünün, stant tasarımcısının da dahil olduğu oyuncuları tanımlamaktadır. Bir fuar etkinliğinin stratejik planlamasını detaylarıyla incelemekte, bu strateji planlamasının getirilerini ortaya koymaktadır. Üçüncü bölüm, fuar standı kavramını, "sergileme tasarımı, etkinlik tasarımı, iletişim aracı, kurumsal kimlik ögesi, pazarlama mecrası, reklam mecrası" olarak farklı bakış açılarıyla ele almakta, bu mecraların paralel beklentilerini sergilemektedir. Dördüncü bölüm, stant tasarımının, "tasarımcılar, fuar organizatörleri ve fuar katılımcıları" açısından tariflerine, dolayısıyla sektörlerin ve paydaşların zihnindeki yerine, değerine ve bir stant tasarım sürecinin stratejik planına yer vermektedir. Stant tasarımının Türkiye'de bir meslek olarak kabulünü, seçim kriterlerini ve koşullarını sorgulamaktadır. Beşinci bölüm, kaydedilen çok yönlü saha çalışmalarının bir projeksiyonunu sunmaktadır. Altıncı bölümde, saha çalışmalarından elde edilen veriler değerlendirilmektedir. Yedinci bölümde, yaşantı, veri ve değerlendirmelerin bütünüyle ulaşılan sonuca dair görüler aktarılmaktadır.