Abstract
Bu makale, tezde tasarıma ilişkinyetkinleşme mecraları olarak tanımlanankavramsal kategorilerin görsel yansımalarını,tasarlanmış ürünler üzerinden açığa çıkarmave bu sayede mecraların birbirleriyle olanilişkilerini ortaya koyma amacındadır. Buokuma ilk önce bir öğrenci projesi, dahasonra ise kurum ve tasarımcı örnekleri üzerindengerçekleşmektedir. Makale bu yolla,kuramsal özellik gösteren modelinanlaşılabilirliğinin artacağını ve tasarımınpratik çerçevesiyle ilişkilendirilebileceğiniöngörmektedir. Mecra ilişkilerininyorumlanması ise, bu uğurda oluşturulan üçtemel karakteristiğe işaret etmektedir.
This article, through designed products, aims to reveal the visual reflections of conceptual categories which are defined as channels of competence acquisiton in the thesis. This way, it is foreseen that the relations of these channels to each other would be put forward. This perusal takes place firstly through a student project and then through institutions and designers. In this way, the article predicts that the theoretical model will be more understandable and can be related to the practical framework of design. Interpretation of channel relations points to three basic ch