Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErda, Süha
dc.contributor.authorKrahn, Cemre Şenoğlu
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:06Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/863
dc.identifier.uri
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Endüstri Ürünleri Tasarımı disiplininin, lisans eğitimi sürecinde ve meslek pratiğinde ihtiyaç duyduğu görsel, üç boyutlu algı ve serbest el çizimi yetilerinin kazandırılması amacıyla işlenen Anlatım Teknikleri 1-2 dersleri öğrenci uygulamaları üzerinden, çıktıları oluşturan serbest el çizimlerinin beklentiyi karşılama düzeyi araştırılmıştır. Meslek pratiğinin gereklilikleri, MSGSÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nün eğitim anlayışı ve bu anlamdaki donanım beklentisi, geçmiş yıllar ve günümüzde işlenen Anlatım Teknikleri 1-2 derslerinin müfredatlarına odaklanılmıştır. Mesleğin gerektirdiği serbest el çiziminin, bir anlama ve anlatım aracı olarak fikri somutlaştırmadaki etkin rolü irdelenmiştir. Çizimin tarih içerisinde üstlendiği roller, geliştirdiği, katkıda bulunduğu alanlar ve çizimi bir anlama, anlamlandırma, anlatım aracı olarak kullanan, günümüz tasarım anlayışını şekillendiren öncü tasarımcılar ve günümüz tasarımcıları örneklendirilmiştir. Endüstri ürünü tasarımcısının düşünme biçimini belirleyen algısal süreç, görsel algı ve görsel düşünme konuları incelenmiştir. Bu fizyolojik ve psikolojik sürece dair literatür incelendikten sonra, çizim ve çizmek eylemleri tariflenmiş, fikri somutlaştırmak adına kullanılan çizim aracının bir eylem olarak gerçekleşme süreci açıklanmıştır. Bu yaklaşımdaki çizim türünün, endüstri ürünleri tasarımı alanında tercih edilen görsel ifade biçimleri ve meslek pratiğindeki rolü ortaya konmuştur. Nitel araştırma yöntemi ile 2018-2019 eğitim yılında MSGSÜ EÜTB'de Anlatım Teknikleri dersi alan öğrencilerin bir kesitinin paftaları üzerinden alan çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; Endüstri Ürünleri Tasarımı disiplininin, içinde oluştuğu ortam koşullarının bir parçası olduğu çizimden birincil enstrüman olarak faydalandığı tespit edilmiştir. Başta eğitim sürecinde olmak üzere, çizimin yaratıcı süreçte temel bir düşünme aracı olarak kullanılabilmesi için mevcut öğrenci seçme yerleştirme sınavı ile eğitime kabul edilen öğrenci profilinin, birinci yılın ilgili derslerinin sonunda beklentiyi karşılayamadığı bulgulanmıştır.en_US
dc.format.mediumxxvi, 255 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ürünleri tasarımıen_US
dc.subjectGörsel algıen_US
dc.subjectFikri somutlaştırmaen_US
dc.subjectAnlatım tekniklerien_US
dc.subjectYaratıcı süreçen_US
dc.subjectSerbest el çizimien_US
dc.titleEndüstri ürünleri tasarımı eğitiminde bir anlama ve anlatım aracı olarak serbest el çiziminin tasarım/ürün fikrini somutlaştırmadaki rolüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Ürünleri Tasarımı Anabilim Dalı, Endüstri Ürünleri Tasarımı Programıen_US
dc.institutionauthorKrahn, Cemre Şenoğluen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0075885en_US
dc.identifier.yrd8C1C7DA0-84D8-B64B-A78E-9F7CC36D8C80en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster