Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPerdahçı, Nazım Ziya
dc.contributor.authorYıldırım, Yakup Selçuk
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:08Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/869
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, interaktif infografiklerin eğitimde kullanımının öğrenci akademik başarısı, derse karşı tutumu ve motivasyonu üzerinde etkili olup olmadığını araştırmak üzere hazırlanmıştır. Bu bağlamda 5. Sınıf sosyal bilgiler dersinin "Bölgemizi Tanıyalım" ünitesi ile ilgili ders kazanımlarına uygun olarak interaktif infografikler tasarlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak deneysel araştırma modelleri arasında yer alan öntest-sontest kontrol gruplu desenden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2016-2017 eğitim-öğretim yılı, İstanbul, Maltepe ilçesindeki Feyzullah Turgay Ciner Ortaokulu 5. Sınıfta öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol olmak üzere toplam 40 kişi olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin seçimi ve gruplara ayrılmasında yansız atama esas alınmıştır. Çalışma kapsamında deney grubuna sosyal bilgiler dersi, bölgemizi tanıyalım ünitesi temel kazanımları göz önüne alınarak hazırlanmış interaktif infografiklerle anlatılırken; kontrol grubuna aynı konu geleneksel öğrenme yöntemiyle anlatılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak "Motivasyon Ölçeği", "Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği" ve öğrencilerin bölgemizi tanıyalım konusuna ilişkin akademik başarısını ölçmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen "Bölgemizi Tanıyalım Başarı Testi" kullanılmıştır. Veri toplama araçları deney ve kontrol gruplarının başarı, tutum ve motivasyon denkliklerini belirlemek üzere gruplara önce öntest olarak uygulanmış ve öğretim faaliyetinin sonunda aynı ölçekler sontest olarak yeniden uygulanarak grupların son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen verilerin analizinde, IBM SPSS Statistics 21 ve başarı testinin madde analizinizin yapılmasında TAP programından yararlanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerinin araştırılmasında ve grupların öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının sorgulanmasında parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U-Testinden ve parametrik testlerden bağımsız örneklem-t testinden faydalanılmıştır. Sonuçlar .05 anlamlılık düzeyinde incelenmiştir. Araştırma öncesinde gruplara öntest olarak uygulanan başarı, motivasyon ve tutum ölçekleri sonuçları incelediğinde grupların araştırma öncesinde birbirlerine denk olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sonrasında uygulanan son test puanları incelendiğinde ise deney grubunun başarı, tutum ve motivasyon ortalamaları ile kontrol grubunun puanları karşılaştırıldığında gruplar arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda eğitimde interaktif infografik kullanımının öğrencinin derse karşı başarı ve motivasyonunu artırmada ve derse karşı olumlu bir tutum sergilemelerinde etkili bir role sahip olduğu söylenebilir.en_US
dc.format.mediumxxii, 113 sayfa : renkli resim, grafik ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnfografiken_US
dc.subjectİnfografik tasarımen_US
dc.subjectÖğrenme ve öğretmeen_US
dc.subjectÖğrenme metotlarıen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectBilgilendirme grafiklerien_US
dc.titleEğitimde interaktif infografik kullanımının öğrenci başarı, tutum ve motivasyonuna etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorYıldırım, Yakup Selçuken_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0072329en_US
dc.identifier.yrd335C41E3-24B6-40D6-9FC8-EF8446226B1Fen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster