Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Bülent Onur
dc.contributor.authorEşme, Zeynep
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/886
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, özel eğitim desteği alan Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanılı çocuklar ile çalışan özel eğitim uzmanlarının kavram öğretiminde kullandıkları klasik kavram kartlarının verimliliğini artırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu verimlilik artışı, animasyonlu kavram kartları üzerinden gerçekleştirilmiştir. OSB'li bireylerin eğitiminde kullanılan klasik kavram kartlarının (bu kartlar mukavva karton üzerine matbaada basılmış 2D görsellerdir) yerine, animasyonlu ve sesli hallerinin getirilerek, bireylerin kavramları daha kolay anlaması sağlanmıştır. Bu şekilde, eğitimin daha kapsamlı, günümüz teknolojilerine uygun hale gelmesi hedeflenmiştir. Çalışmada klasik anket yöntemi ile Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan çocuklara eğitim veren alan uzmanlarının, kavram kartı ve kavram animasyonunun öğrenme üzerine etkisi hakkında görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışma, özel eğitim alan uzmanı olarak görev yapan 30 eğitmen ile çalıştıkları özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde gerçekleştirilmiştir. Her eğitimciye standart olarak kullanılan, önceden belirlenmiş, orijinal görseli ile kavram kartı ve araştırmacı tarafından hazırlanan orijinal görseli korunmuş kavram kartının animasyonu gösterilmiştir. Ardından uzmanlara, kavram kartı ile hazırlanmış olan kavram kartı animasyonunun, özel eğitim alanında, çocuklar üzerinde yaratacağı farkı bulmayı amaçlayan 20 soruluk anket testi verilip, doldurması istenmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Çalışma sonunda, çalışmaya katılan özel eğitim alan uzmanları, kavram animasyonunun kavram kartlarına göre öğrenmeyi daha aktif ve kalıcı kıldığını belirtmiştir. Özel eğitim alan uzmanları animasyon ile kavram öğretimini desteklerken, OSB tanısı olan çocukların bireysel farklılıklarına göre materyaller eklenmesi gerektiğini belirtmiştir. Bu çalışma, daha çok kavram animasyonu hazırlanarak ve daha geniş gruplara uygulanarak geliştirilebilir.en_US
dc.format.mediumxxi, 85 sayfa : grafik ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.subjectAnimasyon eğitimien_US
dc.subjectOtizmen_US
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğuen_US
dc.subjectKavram kartıen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.titleKavram kartı ve animasyonunun otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin öğrenmesi üzerine etkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorEşme, Zeynepen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076419en_US
dc.identifier.yrdC41C787A-A298-774B-BD2F-DFE41140775Ben_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster