Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Bülent Onur
dc.contributor.authorGüngördü, Nur
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/887
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractUzaktan eğitim uzun zamandır önemli bir yöntem olarak biliyordu. Fakat Covid-19 salgını sonrasında önemi her zamankinden fazla hale geldi. Bu sebeple öğretmenlerin öz yeterlilik algılarının uzaktan eğitim sırasındaki düzeylerini araştırılması gereken bir konuyu haline getirmiştir. Çalışmanın amacı, BT öğretmenlerinin uzaktan eğitim kullanımı sonrasındaki genel öz yeterlilik ve kodlama etkinliklerindeki öz yeterlilik algıları arasında ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca araştırmaya katılan öğretmenlerin genel öz yeterlilik algıları ve uzaktan eğitimde kodlama etkinliklerindeki öz yeterlilik algılarının cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, çalıştıkları okul türüne ve programlama ile ilgili aldıkları ders sayısına göre farklılığın belirlenmesi diğer amaçlardır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, 7'li Likert tipte, Altun ve Mazman'ın (2012) Programlamaya İlişkin Öz yeterlilik Algısı ölçeği ile 5'li Likert tipte, Yıldırım ve İlhan'ın (2010) Genel Öz Yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama ve değerlendirme sürecinde, ilk olarak kullanılacak ölçekler seçilmiştir. Sonrasında Google Form aracı üzerinden ölçekler hazırlanıp, araştırma evreni olarak seçilmiş olan BT Öğretmenlerinden, örneklem olarak seçilmiş olan İstanbul ilindeki öğretmenlere çevrimiçi yollar ile ulaştırılmıştır. Öğretmenlerin ölçek formlarını doldurmaları için dört (4) hafta süre verilmiştir. Bu süre sonunda elde edilen cevaplar SPSS aracı ile analiz edilmiştir. Ulaşılan bulgular değerlendirilerek süreç tamamlanmıştır. Kullanılan ölçekten Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Programlamaya Yönelik Öz Yeterlilik Ölçeğinden elde edilen veriler sonucunda, cinsiyet, yaş, kıdem, çalışılan okul türü ve alınan ders sayısı değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır. İki ölçek arasındaki ilişkinin saptanabilmesi amacı ile yapılan analiz sonucunda, iki ölçeğe ait beş (5) alt faktörün ilişkisi incelenmiştir. Bu alt faktörlerin arasında yüksek, orta, zayıf ilişki bulunmuştur. Bulguların detayları yöntem bölümünde anlatılmıştır.en_US
dc.format.mediumxi, 77 sayfa : grafik ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectKodlama eğitimien_US
dc.subjectBilişim teknolojisien_US
dc.subjectTeknoloji eğitmenliğien_US
dc.titleBilişim teknolojileri öğretmenlerinin genel özyeterlikleri ile uzaktan eğitimde kodlama etkinliklerindeki özyeterlik algılarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorGüngördü, Nuren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076420en_US
dc.identifier.yrdA64899D4-5D55-2246-8649-B1D416D6BFB5en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster