Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Mobil ortamda 3D eskiz programlarının erken tasarım evresinde kullanımının mimarlık öğrencilerinin bilişsel aktivitelerine etkisi
Özet
Tasarımcılar, erken tasarım evresinde fikirlerini aktarabilmek için geleneksel ortamda araç olarak eskiz yöntemini kullanırlar. Günümüzde gelişen bilgisayar teknolojleriyle beraber, fikrin kağıt yerine sayısal tabanlı ortamlara aktarıldığı görülmektedir. Giderek mekandan bağımsızlaşan tasarım süreçlerinde mobil ortamda vazgeçilmez kullanım alanlarından biri haline gelmiş, bu bağlamda hem mesleki pratikte hem de eğitimde kullanılmaktadır. Gelişen yeni teknolojik ürünler, yazılımlar ve programlar bu süreçte farklı tercihler oluşturmaya başlamıştır. Bu süreçler, tasarımcıların tasarım sürecinde geleneksel yöntemin dışında dijital yöntemler kullanmasıyla farklılaşmıştır. Kullanılan dijital yöntemler hem tasarımın erken evresinin hem de sonraki süregelen evrelerin ilerleyişini değiştirmiş ve değiştirmeye devam etmektedir. Yapılan tez çalışmasında da, tasarımın erken evresinin dijital yöntemlerle yürütülüp yürütülemeyeceği sorgulanmıştır. Asıl hedef, mimari tasarımın erken tasarım evresinde mobil ortamlarda eskiz sürecinin analizidir. Mimari tasarım sürecinde proje geliştirilirken kullanılan yöntemlerden biri olan eskiz aracının mobil ortamda kullanımının tasarımcının bilişsel akivitesini etkileyeceği öne sürülmüştür. Mimari tasarım eğitime mobil ortam uygulamaları entegre edildiği zaman süreç nasıl etkilenir, öğrencilerin bilişsel aktivitelerinde nasıl etkiler olur bu sorulara cevap aranmıştır. Bu sürecin araştırılması bir deney ile desteklenmiştir. Mobil ortamda iki adet uygulama seçilerek bir deney ortamı oluşturulmuştur. Yazılım olarak birbirine yakın olan, fakat pratikte birbirinden farklı uygulamalar seçilmiştir. Bu süreçte üç adet, 3. Sınıf Mimarlık Bölümü öğrencisi ile gönüllülük usulü çalışılmıştır. Katılımcıların bu iki uygulamayı kullanarak tasarım yapmaları istenmiştir. Çalışmanın asıl hedefi, mobil ortamda iki farklı eskiz uygulamasının erken tasarım evresinde kullanımının tasarımcının bilişsel sürecine etkisini incelemektir. Analiz yöntemi olarak "protokol analizi" yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda mobil ortam üç boyutlu eskiz programlarının katılımcıların bilişsel aktivitelerini nasıl etkilediği kendi değerlendirmeleriyle desteklenerek incelemiştir.
Koleksiyonlar
- Fen Bilimleri Enstitüsü [1728]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Inclusive design + social innovation : a methodology and case studies = Kapsayıcı tasarım + sosyal inovasyon : metodoloji ve örnek çalışmalar
Editors/Editörler: Abdüsselam Selami Çifter, Hua Dong, Sharon Cook, İnci Olgun ; Graphic design/Grafik tasarım: Serim Dinç ; Cover illustrations/Kapak illüstrasyonları: A. Selami Çifter (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2021)Design contributes to social innovation due to its potential to frame and solve complex problems. However, because of the multi-dimensional nature of the problems that the world encounters today, designers require to ... -
Tasarım müzelerinin mekânsal kalite parametreleri üzerinden okunması ve bir rehber önerisi
Karaoğlu Can, Merve (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2019)[Abstract Not Available] -
20. yüzyılın ilk yarısında konut sorununun ele alınış yöntemleri ve Henri Prost İstanbul örneği
Coşkun, Hülya (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırma, 20. yüzyılın ilk yarısında, Cumhuriyet Türkiye'sinde erken dönemde başlayan çağdaşlaşma projesinin en önemli birkaç örneğinden biri olan İstanbul'un Henri Prost planlamasını genel konu almıştır. Genelde, H. ...