Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPerdahçı, Nazım Ziya
dc.contributor.authorSezer, Figen
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/890
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.description.abstractMarka iletişimcilerinin markalarını rakiplerinden daha tercih edilir kılmak adına başvurduğu yöntemlerden biri marka kişiliği yaratmaktır. Marka kişiliği yaratmak için kullanılan en yaygın yöntemlerden biri arketip yaklaşımıdır. Arketip kavramı Carl G. Jung tarafından psikoloji temelli olarak ortaya çıkmıştır. Mark ve Pearson tarafından markalara uyarlanmış olan 12 temel arketip vardır. Arketipler, tıpkı insan kişiliklerini daha hızlı algılamamıza yardımcı olduğu gibi markaların iletmek istedikleri anlamları ve sahip oldukları kişilikleri hızla algılamamıza da yardımcı olurlar. Bu tez çalışmasında; markaların marka kişiliği geliştirmek amacıyla arketiplerden faydalanıp faydalanmadığı ve hangi arketiplerden faydalandığını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada 2018 yılında televizyonda yayınlanmış tüm reklam filmleri incelenmiş ve 36 adet animasyonlu reklam filmi tespit edilmiştir. Araştırmanın örneklemini belirlemek için 125 kişinin katıldığı bir anket çalışması sonucunda en çok izlenen ve en çok ilgi duyulan 5 adet animasyonlu reklam filmi maskotu belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında bu 5 adet animasyonlu reklam filmi maskotunun hangi arketipte olduğunu tespit etmek amacıyla 80 kişinin katıldığı bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Maskotların hangi arketip gibi göründüğü, hangi arketip gibi konuştuğu ve hangi arketip gibi hissettirdiği 3 farklı boyutta incelenmiştir. Bu boyutlarla ve katılımcıların öğrenim durumları ve yaş durumları arasında anlamlı bir fark bulunup bulunmadığını tespit etmek için ANOVA testi uygulanmıştır. Ankete katılanların cinsiyet durumlarına göre anlamlı bir fark bulunup bulunmadığını tespit etmek için Bağımsız Örneklem t-testi uygulanmıştır. Anket sonuçlarının veri tutarlılığını artırmak için Normal dağılım testleri de uygulanmıştır. Test sonuçlarında istatiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir. Araştırma bulguları Garanti Bankası maskotunun Yardımsever arketipinde, Duracell Turbo Max maskotunun Yardımsever ve Kahraman arketipinde, Yapı Kredi World Kart maskotunun Hokkabaz arketipinde, Dalin Bebe Şampuanı maskotunun Masum arketipinde, Cheetos maskotunun da Asi ve Hokkabaz arketipinde algılandığını göstermiştir.en_US
dc.format.mediumxxvi, 160 sayfa : resim (çoğunlukla renkli), grafik ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnimasyonen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectMarka kişiliğien_US
dc.subjectTV Reklamlarıen_US
dc.subjectCanlandırmaen_US
dc.subjectÇizgi filmen_US
dc.titleAnimasyonlu reklam filmlerinde yer alan maskotlarda marka kişiliği oluşturma : Arketip yaklaşımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorSezer, Figenen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076606en_US
dc.identifier.yrd1084EFD8-8A28-6A46-B300-A2E69FB34F8Aen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster